UE żąda od Google i Meta więcej informacji na temat reklam kierowanych do nieletnich
Unia Europejska żąda od Google i Meta więcej informacji na temat tajnej kampanii reklamowej skierowanej do nieletnich.
Co wiadomo
Według Financial Times, UE bada szczegóły umowy między firmami, w tym wewnętrzne czaty, prezentacje i e-maile związane z reklamami w YouTube. W październiku organy regulacyjne zażądały już tych informacji, a teraz domagają się dodatkowych danych.
W sierpniu dochodzenie ujawniło, że pracownicy Google pomogli Meta obejść zasady firmy dotyczące wyświetlania reklam nieletnim. W szczególności kierowali reklamy na Instagramie do YouTube dla grupy obejmującej nastolatków.
Pomimo faktu, że Google zabrania reklamowania nieletnich, firma twierdzi, że jest niewinna i podkreśla istnienie mechanizmów ochrony nastolatków. Poinformowała również, że przeprowadziła dodatkowe szkolenia dla pracowników działu reklamy.
Źródło: Financial Times