Chińska firma Geely wprowadza na rynek brytyjski konkurenta Forda E-Transit Custom

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 15:06
Farizon Supervan: rewolucja w transporcie miejskim Farizon Supervan. Źródło: Autocar

Farizon, dział pojazdów użytkowych chińskiego Geely Automobile, wkrótce wejdzie na rynek brytyjski z rywalem dla Forda E-Transit Custom i Vauxhalla Vivaro Electric.

Co wiadomo.

Farizon SV, skrót od Supervan, bazuje na platformie zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Zestaw akumulatorów jest zamontowany pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Supervan będzie miał ładowność od 1100 kg do 1300 kg i objętość ładunkową od 6,9 do 13 metrów sześciennych.

W momencie premiery dostępne będą dwie baterie: 67 kWh i 83 kWh. Ten drugi ma zapewnić zasięg 225 mil (362 kilometrów). Kolejny akumulator o pojemności 106 kWh będzie dostępny w późniejszym terminie.

Dostępne są trzy wersje długości i wysokości nadwozia:

  • 4,99 metra długości i 1,98 metra wysokości;
  • 5,49 metra długości i 2,18 metra wysokości;
  • 5,95 metra długości i 2,5 metra wysokości.

Supervan ma trzymiejscową kabinę z dwoma wyświetlaczami: tablicą przyrządów i ekranem dotykowym systemu multimedialnego. W Chinach model ten jest również dostępny jako siedmio- i dziewięciomiejscowy minibus, a także jako samochód kempingowy. Jednak w przypadku Wielkiej Brytanii takie modyfikacje nie zostały jeszcze ogłoszone.

Wnętrze Farizon Supervan
Farizon Supervan. Zdjęcie: Autocar

Ceny również nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że Farizon SV będzie tańszy niż Ford E-Transit Custom (44 899 funtów bez VAT) i Vauxhall Vivaro Electric (51 715 funtów bez VAT). Dostawy rozpoczną się w połowie 2025 roku.

Źródło: Autocar