Metro Awakening otrzymało największą łatkę od czasu premiery, naprawiającą dziesiątki błędów i zwiększającą komfort rozgrywki

Autor: Vladislav Nuzhnov | dzisiaj, 14:46
Pierwsze spojrzenie na Metro Awakening: odrodzenie ukochanej serii Zrzut ekranu z gry Metro Awakening. Źródło: Vertigo

Metro Awakening to świetna gra, ale miała pewne problemy z optymalizacją. Autorzy wypuszczali aktualizacje przez cały miesiąc po premierze, ale teraz gra otrzymała największą jak dotąd łatkę, więc zobaczmy, co się zmieniło.

Co wiadomo

W Metro Awakening naprawiono wiele błędów, więc teraz gra powinna być lepszym doświadczeniem, ponieważ zmiany dotyczą zarówno rozgrywki, jak i grafiki. Jeśli więc jeszcze w nią nie grałeś, teraz jest najlepszy czas, aby to zrobić (jeśli masz gogle VR).

Ogólne poprawki i ulepszenia:

  • Naprawiono zawieszanie się amunicji w szafkach i szufladach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie nadal się poruszali i wydawali dźwięki po śmierci.
  • Naprawiono nieprawidłowe uruchamianie ograniczeń obszaru gry w niektórych miejscach.
  • Dodano opcję menu do włączania/wyłączania haptycznego sprzężenia zwrotnego w ekwipunku.
  • Naprawiono przypadki nagłego pojawiania się lub znikania obiektów w kilku sekcjach.
  • Naprawiono problem znikającego światła w pewnych odległościach i pod pewnymi kątami.
  • Zmniejszono drgania tekstu w menu i na ekranach powitalnych.
  • Zwiększono zasięg ataków wręcz, czyniąc je wygodniejszymi.
  • Naprawiono nieprawidłową lokalizację przestrzenną dźwięków wystrzałów i odgłosów ekwipunku.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że kontury pocztówek pozostawały widoczne po ich podniesieniu.
  • Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie tekstur pocisków w sklepach.
  • Naprawiono przemieszczanie się dłoni podczas trzymania filtra maski przeciwgazowej.
  • Naprawiono zniekształcenia dźwięku z głośników podczas sekcji z wózkiem.
  • Naprawiono różowy materiał na zepsutych świetlówkach.

Poprawki zawartości:

  • Dodano brakujące efekty wizualne podczas uderzania jeźdźców w trakcie prologu.
  • Naprawiono nagły ruch zamontowanego pistoletu podczas korzystania z wygodnego ruchu w prologu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego głos Tasii nie dochodził z radia podczas rozmowy z Maxem w rozdziale 1.
  • Dodano potwierdzenie po ukończeniu treningu ładowania latarki w Rozdziale 1.
  • Naprawiono natychmiastowe otwieranie się drzwi po rozmowie z Janą w Rozdziale 1.
  • Naprawiono pojawianie się postaci niezależnych w polu widzenia gracza po zapisaniu i wczytaniu gry w Rozdziale 1.
  • Naprawiono oczy Maxa podczas pierwszego spotkania w Rozdziale 1.
  • Poprawiono wydajność wokół biura Maxa w Rozdziale 1.
  • Naprawiono pikselizację śniegu w Rozdziale 2.
  • Poprawiono skalę objętości mgły w Rozdziale 2.
  • Naprawiono nieprawidłowe trzymanie broni przez strażnika na początku Rozdziału 3.
  • Naprawiono brak Maxa i jego przyjaciela przy wejściu do tunelu w Rozdziale 3.
  • Naprawiono zacinanie się gracza podczas opuszczania tunelu, zanim Max zamknie wejście w Rozdziale 3.
  • Naprawiono zatrzymywanie się muzyki bitewnej podczas walki z handlarzami w Rozdziale 5.
  • Naprawiono nieprawidłowe wyrównanie apteczki i jej pokrywy w rozdziale 6.
  • Naprawiono słyszalność warczących nosali po ich zniszczeniu w rozdziale 7.
  • Naprawiono chodzenie w miejscu Tamira w rozdziale 7.
  • Naprawiono nieruchomość ust Kapłana Robali podczas mówienia w Rozdziale 8.
  • Naprawiono zniekształcenie graficzne, które na krótko pojawiało się przez drzwi w rozdziale 7.
  • Naprawiono przedwczesne wyłączanie się wskazówki głosowej Oksany w rozdziale 9.
  • Naprawiono zacinanie się gracza podczas ręcznego zamykania drzwi otwartych przez Pietię w rozdziale 10.
  • Naprawiono jęczenie Serdara po ukończeniu nawiedzonego obszaru w rozdziale 11.
  • Naprawiono pojawianie się jednego kultysty w polu widzenia gracza w rozdziale 12.
  • Naprawiono nieprawidłowe tempo muzyki podczas ucieczki z Piekielnych Pustkowi w Rozdziale 12.
  • Naprawiono pęknięcia w podłodze po eksplozji wózka w rozdziale 12.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

  • Najlepsza gra VR roku: recenzja Metro Awakening

Źródło: plaion