Od 2025 r. wszystkie BMW z silnikiem wysokoprężnym produkowane w Niemczech będą zasilane w zakładach paliwem HVO 100

Autor: Volodymyr Kolominov | dzisiaj, 15:35
BMW wspiera środowisko: testowanie HVO 100 jako paliwa nowej generacji Tankowanie pojazdu BMW paliwem HVO 100. Źródło: BMW

BMW Group przełącza początkowe tankowanie wszystkich modeli diesla produkowanych w Niemczech na HVO 100. Skrót HVO oznacza "hydrorafinowany olej roślinny", a dodatek "100" oznacza, że jest to 100 procent, czyli czyste paliwo.

Co wiadomo.

Przejście na HVO 100 nastąpi w styczniu 2025 r. w zakładach BMW Group w Monachium, Dingolfing, Regensburgu i Lipsku, które produkują rocznie ponad 50 procent pojazdów z silnikami wysokoprężnymi grupy. Początkowe tankowanie w zakładach przed dostawą do dealerów wynosi od pięciu do ośmiu litrów, w zależności od modelu.

BMW wybrało dla swoich samochodów paliwo MY Renewable Diesel fińskiej firmy Neste. Twierdzi się, że zmniejsza ono emisję gazów cieplarnianych nawet o 90 procent w całym cyklu życia paliwa w porównaniu z kopalnym olejem napędowym.

Paliwo HVO może być również sprzedawane na stacjach benzynowych w Niemczech od końca maja 2024 roku. Paliwo to jest produkowane z różnych produktów odpadowych przemysłu spożywczego, takich jak oleje spożywcze, a także pozostałości i innych surowców odnawialnych. W procesie produkcji nie wykorzystuje się oleju palmowego ani konwencjonalnego biodiesla.

W porównaniu z kopalnym olejem napędowym, HVO 100 ma szereg zalet technicznych: jego spalanie wytwarza mniej CO2, a jego właściwości chemiczne zapewniają lepszy rozruch zimnego silnika. Jest również odporny na zanieczyszczenia mikrobiologiczne (tzw. "plagę diesla") ze względu na swoją czystość.

Źródło: BMW