Renault 5 Turbo powraca: elektryczny hatchback z napędem na tylne koła o mocy ponad 500 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.

Autor: Volodymyr Kolominov | 13.12.2024, 12:46
Elektryzujące dziedzictwo: Renault 5 Turbo 3E wkracza w przyszłość Renault 5 Turbo 3E. Źródło: Renault

Renault ożywiło legendarny model z lat 80-tych, przekształcając hatchbacka w nową erę samochodów elektrycznych. Tak, podobnie jak w przypadku Porsche Taycan i Macan, samochód elektryczny odziedziczył przedrostek Turbo po swoich szybkich benzynowych przodkach.

Co wiadomo?

Produkcyjne Renault 5 Turbo 3E otrzyma trzydrzwiowe nadwozie i agresywną stylistykę, która ma wiele odniesień do oryginalnego modelu. Zamiast tylnych drzwi zwykłego Renault 5, przedłużone błotniki mieszczą otwory wentylacyjne. Jeden z tych wlotów powietrza będzie wyposażony w gniazdo ładowania.

Masywne 20-calowe dwukolorowe koła są "wciśnięte" w opony 245/35 ZR20 z przodu i 275/35 ZR20 z tyłu. Renault zrezygnowało z ogromnego spojlera z samochodu koncepcyjnego 2022 R5 Turbo 3E, ale zachowało duży dyfuzor z tyłu.

Dobra wiadomość dla entuzjastów driftu. Elektryczne Renault 5 Turbo 3E, podobnie jak jego poprzednik, będzie miało napęd na tylne koła. Ale zamiast 1,4-litrowego silnika turbo o mocy 160 KM, na tylnej osi znajdują się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy "ponad 500 KM". To więcej niż w Alpine A290 (285 KM) i 350 KM więcej niż w standardowym Renault 5.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Renault 5 Turbo 3E zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, co stawia tego hatchbacka na równi z supersamochodami.

Dokładne daty pojawienia się Renault 5 Turbo 3E w sprzedaży, jak również ceny, nie zostały jeszcze podane. Według L'argus, model produkcyjny trafi na rynek w 2026 roku.

Źródło: Renault