Osiem klas, elementy roguelike i alternatywna fabuła: ujawniono ważne szczegóły gry kooperacyjnej Elden Ring: Nightreign

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 14:51
New Age of Fantasy: Elden Ring: Główna grafika Nightreign została ujawniona Elden Ring: Główna grafika Nightreign.. Źródło: Bandai Namco

Na targach TGA 2024 FromSoftware dokonało niespodziewanej zapowiedzi - firma zaprezentowała kooperacyjny spin-off Elden Ring o podtytule Nightreign.

Zwiastun ujawnił jedynie główne cechy nowości i pozostawił wiele pytań i miejsca na spekulacje, ale po chwili redaktor naczelny PC Gamer, Wes Fenlon, ujawnił ważne informacje na temat gry.

Co wiadomo

Fenlon powiedział, że w zeszłym tygodniu odwiedził biuro FromSoftware, gdzie deweloperzy zdradzili mu ważne szczegóły na temat Elden Ring: Nightreign.

Oto główne punkty rozmowy:


  • Szef FromSoftware i reżyser gry Elden Ring, Hidetaka Miyazaki, był zaangażowany tylko na bardzo wczesnych etapach rozwoju;
  • Junya Ishigami, który wcześniej pracował nad Elden Ring, Bloodborne i serią Dark Souls, służy jako reżyser gry Nightreign;
  • pisarz George R.R. Martin, który stworzył historię świata Elden Ring, nie był zaangażowany w fabułę gry;
  • historia Nightreign będzie odrębna i będzie toczyć się równolegle do Elden Ring;
  • w grę można grać w trybie dla trzech lub jednego gracza, tryb dla dwóch graczy nie jest dostępny. W zależności od liczby graczy zmieni się również siła wrogów;
  • Koncepcja Nightreign opiera się na zasadach gatunku roguelike, więc każda rozgrywka powinna być wyjątkowa, a świat gry będzie się zmieniał;
  • w grze pojawi się osiem klas postaci, a jedna z nich będzie posiadała mechanikę rozgrywki związaną z wykorzystaniem Popiołów z Pierścienia Elden;
  • gracze będą otrzymywać Relikty w miarę postępów w grze, które można wykorzystać do ulepszenia swoich bohaterów w przyszłych bitwach;
  • fazy każdego meczu są podzielone na "trzy dni", a "każdy dzień" trwa 10-15 minut. Gracze muszą przetrwać te "trzy dni" i pokonać dwóch bossów, aby walczyć z finałowym bossem, który zostanie wybrany przed rozpoczęciem gry;
  • w grze będzie osiem rodzajów bossów finałowych, a wśród nich będą inne stworzenia z gier FromSoftware. Wrogowie odradzają się dopiero po ukończeniu jednej sesji;
  • mapa świata zmienia się dynamicznie, pojawiają się na niej wulkany, meteory, zamki, obozy i inne obiekty;
  • każda z ośmiu postaci ma własną historię, która zostanie ujawniona podczas przejścia, a tym razem nie tylko poprzez wpisy tekstowe;
  • Elden Ring: Nightreign nie jest grą usługową, w przypadku jej zakupu gracze otrzymają całą zawartość od razu, bez żadnych dodatkowych zakupów;
  • autorzy nie planują tworzenia trybów PvP;
  • w grze nie będzie crossplayu, ale użytkownicy różnych generacji tej samej konsoli będą mogli grać razem.

Kiedy czekać

Elden Ring: Nightreign ukaże się w 2025 roku na PlayStation, Xbox i PC.

Pierwsze testy techniczne odbędą się w lutym.

Źródło: PC Gamer