Audi zamyka fabrykę w Belgii: koniec Q8 E-Tron
Audi podjęło decyzję o zamknięciu fabryki w Brukseli pod koniec lutego, co oznacza zaprzestanie produkcji dużych elektrycznych SUV-ów Q8 E-Tron i Q8 E-Tron Sportback. Powodem jest niski popyt. Według kierownictwa firmy sprzedaż tych modeli nie uzasadnia kosztów utrzymania zakładu.
Ostatnie samochody zostaną zmontowane 28 lutego 2025 roku. Poinformował o tym przedstawiciel Audi Peter D'hoore.
Co wiadomo.
Audi próbowało znaleźć kupca na swoją belgijską fabrykę, ale bez powodzenia. Pojawiły się nawet pogłoski o zainteresowaniu ze strony chińskiej firmy Nio, ale jej dyrektor generalny William Li zaprzeczył tym doniesieniom we wrześniu. Decyzję o zamknięciu skomentował członek zarządu Audi Gerd Walker, który nazwał ją "bolesną" i "najtrudniejszą w swojej karierze".
Audi Q8 Sportback e-tron. Zdjęcie: Audi
Audi sprzeda około 49 000 sztuk modelu Q8 E-Tron w 2023 roku, co oznacza spadek o 4,3 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Dla porównania, zdolność produkcyjna zakładu wynosiła 120 000 samochodów rocznie, więc ekonomiczna opłacalność utrzymania produkcji po prostu zniknęła.
Fabryka w Brukseli została otwarta w 1949 roku i obecnie zatrudnia ponad 3000 osób. Audi pozycjonowało ją jako pierwszą na świecie fabrykę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla w segmencie premium, ale to nie uchroniło jej przed zamknięciem.
Źródło: Reuters