Honda zapowiedziała nowy system hybrydowy e:HEV
Honda zorganizowała briefing prasowy, podczas którego ogłosiła kolejną generację swojego dwusilnikowego systemu hybrydowego e:HEV. Twierdzi się, że zapewni on wydajną jazdę w każdych warunkach poprzez automatyczne przełączanie między trzema trybami:
- EV Drive Mode - jazda wyłącznie na zasilaniu elektrycznym z akumulatora;
- Hybrid Drive Mode - jazda na silniku elektrycznym zasilanym energią elektryczną generowaną przez silnik benzynowy;
- Engine Drive Mode - unikalny dla Hondy e:HEV, w którym silnik spalinowy jest bezpośrednio połączony z kołami za pośrednictwem sprzęgła.
Co się zmieni.
Honda zaktualizuje komponenty systemu hybrydowego, w tym silniki, jednostki napędowe i sterujące. Dotyczy to zarówno małego systemu (z silnikiem 1,5-litrowym), jak i średniego systemu (z silnikiem 2,0-litrowym). Według firmy, nowe elementy zapewnią lepszą przyjazność dla środowiska i lepsze wrażenia z jazdy.
Mały system e:HEV nowej generacji. Zdjęcie: Honda
Nowe 1,5-litrowe i 2,0-litrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem będą napędzane cyklem Atkinsona. W połączeniu z nową platformą, zużycie paliwa w modelach średniej wielkości zostanie zmniejszone o ponad 10 procent w porównaniu z układem hybrydowym Hondy pierwszej generacji.
System e:HEV nowej generacji dla samochodów średniej wielkości. Zdjęcie: Honda
Honda twierdzi, że nowe silniki osiągną najwyższą wydajność spalania, zapewniając moc i oszczędność paliwa nawet podczas intensywnego przyspieszania lub normalnej jazdy.
Nowy system e:HEV pojawi się w Hondzie Prelude coupe, która ma trafić do sprzedaży w 2025 roku.
Źródło: Honda