Mercedes-Benz otrzymał zgodę na jazdę autonomiczną na poziomie 3 z prędkością 95 km/h w Niemczech

Autor: Volodymyr Kolominov | dzisiaj, 16:43
DRIVE PILOT: Przesuwanie granic autonomicznej jazdy PILOT JAZDY. Źródło: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zaktualizował swój częściowo autonomiczny system jazdy DRIVE PILOT i otrzymał zgodę niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego. Czyni to DRIVE PILOT najszybszym certyfikowanym systemem jazdy autonomicznej SAE poziomu 3 dla pojazdów produkcyjnych. Zaktualizowane oprogramowanie będzie dostępne do instalacji w pojazdach na początku 2025 roku.

Czym jest SAE Level 3?

Na tym poziomie autonomii system przejmuje niektóre zadania związane z prowadzeniem pojazdu, ale kierowca musi być nadal gotowy do przejęcia kontroli w razie potrzeby.

Demonstracja działania systemu DRIVE PILOT
Demonstracja działania DRIVE PILOT. Zdjęcie: Mercedes-Benz

DRIVE PILOT jest dostępny jako opcja dla modeli Klasy S i EQS, w cenie od 5 950 euro (z VAT). Samochody z już zainstalowanym systemem otrzymają aktualizację bezpłatnie - za pośrednictwem OTA (Over-the-Air Update) lub podczas wizyty serwisowej. Nie są wymagane żadne zmiany w komponentach sprzętowych samochodów.

Co jeszcze wiadomo.

Zaktualizowany DRIVE PILOT obsługuje teraz prędkość do 95 km/h w określonych warunkach na całej długości 13 191 kilometrów autostrad w Niemczech. Pozwala to kierowcom na dłuższe korzystanie z trybu autonomicznego i skupienie się na innych zadaniach, takich jak oglądanie filmów, czytanie lub po prostu relaks i odpoczynek, podczas gdy samochód prowadzi się sam.

System DRIVE PILOT ma redundantną architekturę: elektronika, kierownica, hamulce - wszystkie kluczowe funkcje są zarezerwowane na wypadek awarii. W przypadku, gdy kierowca nie przejmie kontroli (np. z powodu nagłego problemu zdrowotnego), DRIVE PILOT samodzielnie zatrzyma pojazd i włączy światła awaryjne. Kompatybilne modele są wyposażone w ponad 35 czujników, w tym kamery, radary, czujniki ultradźwiękowe i LiDAR.

Źródło: Mercedes-Benz