Stellantis zdecydował się wypuścić na rynek najpierw benzynowo-elektryczny pickup Ram 1500 Ramcharger, podczas gdy zasilany bateryjnie Ram 1500 REV został opóźniony do 2026 roku
Firma Stellantis ogłosiła dziś decyzję o przesunięciu premiery w pełni elektrycznego pickupa Ram 1500 REV z pierwszej połowy 2025 r. na 2026 rok. Zamiast tego Ram 1500 Ramcharger, który jest pojazdem elektrycznym z silnikiem benzynowym działającym jako generator, jako pierwszy trafi na linię montażową.
Co wiadomo.
W Stanach Zjednoczonych Ram 1500 Ramcharger będzie można zamawiać w pierwszej połowie 2025 roku. Ten pickup będzie napędzany 3,6-litrowym silnikiem V6, który ładuje akumulator o pojemności 92 kWh, zapewniając zasięg do 690 mil (1110 km). Dla porównania, w pełni elektryczny Ram 1500 REV obiecuje tylko 500 mil (805 kilometrów).
Ponadto Ramcharger jest nieco mocniejszy niż jego w pełni akumulatorowy kuzyn: produkuje 663 KM (494 kW) w porównaniu do 654 KM (448 kW) w wersji REV.
Wszystkie warianty Ram 1500, zarówno konwencjonalne z silnikiem spalinowym, jak i zelektryfikowane, będą produkowane w fabryce Stellantis w Sterling Heights w stanie Michigan.
Jaki jest powód zmiany planów Stellantis?
Stellantis stwierdza w komunikacie prasowym, że decyzja o wprowadzeniu na rynek Ramchargera w pierwszej kolejności wynikała z ogromnego zainteresowania konsumentów, utrzymania przewagi konkurencyjnej w zakresie technologii oraz spowolnienia popytu na pickupy z napędem elektrycznym.
Źródło: Stellantis