Ukraińskie studio GSC Game World świętuje sukces - strzelanka STALKER 2: Heart of Chornobyl zwróciła koszty produkcji w ciągu dwóch tygodni i już przynosi zyski.

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 22:34
Ujawniono główną grafikę z gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - pierwsze spojrzenie Główna sztuka S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla. Źródło: GSC Game World

20 listopada miała miejsce premiera długo wyczekiwanej strzelanki S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Prace nad grą trwały 14 lat (z przerwami) i towarzyszyła im ogromna liczba trudności, z których główną była pełnowymiarowa inwazja Rosji do Ukrainy. Studio GSC Game World musiało przenieść się do Pragi, by tam dokończyć prace, ale nie obyło się bez skandali, opóźnień, przecieków, a nawet poważnego pożaru w biurze.

Co wiadomo

Mimo to gra została wydana i cieszy się ogromną popularnością - w ciągu pierwszych trzech dni sprzedano milion egzemplarzy S.T.A.L.K.E.R.. 2.

Ukraiński biznesmen i właściciel studia GSC Game World Maksym Krippa w wywiadzie dla Forbes Ukraine na pytanie, ile kopii S.T.A.L.K.E.R. 2 należy sprzedać, aby gra była opłacalna. 2, aby gra była opłacalna, powiedział, że liczba ta została już osiągnięta, a gra zwróciła cały budżet produkcyjny i marketingowy.

Sprzedaliśmy już wystarczająco dużo, by projekt zaczął przynosić zyski. Przed premierą zespół pracował praktycznie 24/7. Żyliśmy tym projektem, zwłaszcza na tle wojny. Chcieliśmy dać krajowi nadzieję i dumę, pokazać wszystkim, że Ukraińcy mogą tworzyć projekty na tak wysokim poziomie.

Należy zauważyć, że wywiad został udzielony 6 grudnia, więc gra zwróciła koszty w ciągu zaledwie dwóch tygodni, i to pomimo faktu, że według Krippy wyniosły one "dziesiątki milionów dolarów".

Warto zaznaczyć, że wynik ten został osiągnięty nie tylko dzięki sprzedaży S.T.A.L.K.E.R. 2, ale również dzięki temu, że gra jest dostępna od pierwszego dnia w Xbox Game Pass, za co Microsoft musiał zapłacić niemałą sumę.

Dla niezorientowanych

Jeśli ktoś chce dowiedzieć się, jak powstawała gra w warunkach, gdy wrogie wojska stały kilka kilometrów od Kijowa i ostrzeliwały miasto rakietami, proponujemy obejrzeć film dokumentalny zrealizowany przez Xbox i GSC Game World "War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R.. 2".

Źródło: Forbes Ukraina