W cztery ręce: OPPO Reno2 na własne oczy
W Londynie odbyła się europejska premiera OPPO Reno2. Najwyższej klasy smartfon z linii subtop, niebawem będzie w sprzedaży (pełna cena to 2833złotych, w przedsprzedaży - 2499 złotych). Redaktorzy gg odwiedzili londyńską prezentację i już zapoznali się z urządzeniem, recenzja pojawi się na stronie później. W tym materiale podzielę się swoimi pierwszymi wrażeniami ze smartfona, marki i prezentacji.
Powrót do przyszłości
23 października w OPPO odbędzie się prezentacja marki i linii smartfonów w Ukrainie. Ukraina stała się jednym z czterech krajów europejskich, w których marka planuje ekspansję w tym roku. Inne to Niemcy, Belgia, Portugalia, czyli rynki są bardzo różne od naszych. Niestety w ramach tej prezentacji przedstawiciele OPPO nie skomentowali nadchodzącej ekspansji. Wszystkie szczegóły - 23 października.
Sześć lat temu, w 2013 roku, w ramach rosyjskiej prezentacji modelu OPPO Find 5, przedstawiciele firmy ogłosili plany wejścia w Ukrainę. Ale to nie zadziałało. Kryzys uderzył, a marka uznała nasz rynek za nieciekawy. Opuściła też na jakiś czas Rosję.
W tym roku firma powróciła do planu odroczonego. Biura OPPO i Vivo (kolejna marka w portfolio BBK Corporation) w Ukrainie pojawiły się prawie jednocześnie.
Fizyka bez romantyki
Podczas prezentacji w Londynie zgromadzono wszystkie kraje, w których marka jest obecna w regionie, od Kazachstanu po Hiszpanię. Wśród gości z mediów - dużo filmów, blogerów i telewizji. Według liczby osób obecnych po prezentacji podczas wywiadu z kluczowymi firmami, wrażenie było takie, że tylko mniej niż jedna trzecia to dziennikarze (byli jednak partnerzy). Jak dotąd, bez połysku i publikacji społeczno-politycznych (w każdym razie z Ukrainy i Rosji), jak to często bywa, gdy marka zaczyna dopiero pracować nad rozpoznawalnością. Podczas prezentacji - wiele specyfikacji technicznych. Po wywiadzie są gotowi odpowiedzieć na wszystkie pytania techniczne, ale dotyczące rynku - tylko ogólnie i najczęściej wymijająco.
Prezentacja była praktycznie pozbawiona tekstów. Wiele liczb, cech, przykładów. Podkreślono jedynie kreatywność, partnerstwo z artystami i mecenatstwo sportowe. Publiczność marki jest „młoda duchem”. Stąd cel. W tym roku OPPO kontynuuje współpracę z klubem piłkarskim Barcelona. Zgodnie z tym, jak dużo uwagi poświęcono temu tematowi podczas prezentacji, wydaje się, że firma liczy na dużą uprawę PR. Ogólnie rzecz biorąc, ciekawe jest, jak bardzo Europejczycy zwracają uwagę na takie rzeczy.
Kolejną rzeczą, na której OPPO się skupia, jest 5G. Dla Ukrainy temat nie jest jeszcze aktualny, ale w Europie jest to pilna kwestia, sieci są już w budowie. OPPO przypomina, że pracuje nad technologią, ma patenty i jest jednym z pierwszych, którzy wprowadzili smartfony 5G.
Długa droga
Reno2 zaczął od Indii. Model został zaprezentowany kilka miesięcy wcześniej. Indie to ogromny i dlatego obiecujący rynek; podnieca wiele chińskich marek, którym stało się zbyt ciasno w domu. Xiaomi kilka lat temu zepchnął Samsunga z cokołu, OPPO wypycha Apple w flagowym segmencie. W ciągu roku firma wzrosła o 41% na rynku indyjskim.
W rodzimych Chinach marka OPPO wzrosła, ale jeszcze nie osiągnęła percepcji marki premium. Spośród Chińczyków Huawei jest uważany za najwyższy przez wszystkich, a teraz, gdy USA naciskały na faworytów opinii publicznej, jego sprzedaż w Środkowym Królestwie wzrosła po patriotyzmie i dużych naparach marketingowych. A inne marki na tym ogólnie dojrzałym rynku stały się zatłoczone. Najwyraźniej był to impuls do aktywnej ekspansji marki BBK Corporation na europejskie otwarte przestrzenie.
OPPO Reno2 własne oczy
Miałem już kilka dni na zapoznanie się ze smartfonem. Wystarczy na pierwsze wrażenia, ale jeszcze nie do przeglądu. Zdecydowanie mogę na razie opowiedzieć dwie rzeczy - projekt i autonomia. Firma skupiła się na zaokrąglonym korpusie, a nie na pojedynczym ostrym kącie. Jest również ciężki (wewnątrz bateria ma 4000 mAh, na zewnątrz szkło hartowane) i dobrze leży w dłoni. Wyskakujący aparat - nie na cienkiej nodze, ale porusza się trochę po przekątnej, konstrukcja wygląda niezawodnie. Ogólnie daje to poczucie jakości, a nawet wyłączności.
Model będzie dostępny w dwóch kolorach - czarnym i niebieskim. A jeśli już myślałeś, że czerń jest nudna, spójrz na zdjęcie poniżej i interesujący efekt przelewu na nim.
Nawiasem mówiąc, niebieski jest również interesujący, z przelewem. W języku angielskim - błękit oceanu, jest naprawdę głęboki, jak kolumna wody.
Moduł kamery nie zwisa nad obudową, wszystko mieści się w środku. Działa również na postrzeganie urządzenia. Ale od minusów - kamera często dostaje się pod twoje palce, zawsze powinieneś go wytrzeć przed zrobieniem zdjęcia.
Nie przeprowadziłem jeszcze testów autonomii, ale mogę powiedzieć, że w życiu smartfon okazał się dobry. Na przykład kilka dni w Londynie bateria trwała do wieczora przy intensywnym korzystaniu z mapy, kamery i ekranu oraz w roamingu. Procesor Snapdragon 730G jest wykonany zgodnie z technologią procesową 8 nm, ekran jest AMOLED, choć duży (6,5 cala), więc potencjał jest dobry. Smartfon obsługuje szybkie ładowanie (51% w 30 minut).
Ale najważniejszą w Reno2 jest kamera. Koncentruje się na komunikacji. Składa się z czterech modułów: głównego 48 MP (Sony IMX586, 1 / 2.0 ", przysłona F / 1.7), 13 MP teleobiektyw (1 / 3,4", przysłona F / 2.4, autofocus), szerokokątny obiektyw 8 MP (116 ° | 1 / 3.2 "), obiektyw mono 2 MP dla trybu portretowego (1/5" | 1,75 um). I wyposażony w hybrydowy zoom 5x. A tutaj, lepiej niż jakiekolwiek słowa, przykłady powiedzą ci wszystko.
Tryb nocny ma tryb ultra, w którym obraz jest widoczny nawet w całkowitej ciemności. Tak, jest naprawdę widoczny, ale ten fokus działa tylko ze statywem lub z normalnym zamocowaniem smartfona. Chociaż przy minimalnym oświetleniu możesz fotografować z ręki. Zdjęcia są „wyciągane” przy użyciu sztucznej inteligencji.
Podobało mi się, że w trybie portretowym aparat doskonale oddziela osobę od tła, zwykle smartfony mają ten problem. Ale żeby tak, w locie i po raz pierwszy - to rzadkość.
Moduł szerokokątny ma tryb super makro (do 2,5 cm od obiektu) i wygodne sterowanie zoomem za pomocą jednego przycisku interfejsu. Wygodnie jest stworzyć ogólny plan, a następnie powiększyć w kilka kliknięć, aby usunąć szczegóły, na przykład z krajobrazu miasta.
Istnieje bardzo szeroki tryb dla wideo. Ponadto istnieją tryby zwolnionego i przyspieszonego ruchu. Szczerze mówiąc, prawie nigdy nie nagrywam dla siebie wideo w zwykłym życiu, a tym bardziej w specjalnych trybach. Ale po teście w celu nagrania przyspieszonego wideo na Reno2 wydaje się, że będę to robił częściej.
Ale w zwolnionym tempie występują problemy z ostrością.
A także dźwięk. Jest fajny na wideo, w słuchawkach i w głośniku. Chociaż szkoda, że on jest jedyny. Istnieje obsługa technologii Dolby Atmos, w audio OPPO są chyba najlepszymi.
Jest to zupełnie nietypowe dla chińskich marek, że podczas robienia selfie smartfon domyślnie nie próbuje zrobić idealnej twarzy. Przeciwnie, skóra ma wszystkie wady, jeśli chcesz „piękna”, musisz ustawić ją ręcznie w ustawieniach. Szczerze mówiąc, nie dotarłem jeszcze do poskromienia kamery przedniej, prawie wszystkie zdjęcia okazały się nieskuteczne, ponieważ kamera bardzo dokładnie zauważa wady. Czy to ja wyglądałam gorzej niż zwykle, albo utraciłam nawyk oglądania twarzy na selfie bez „polepszaczy”, albo coś jest naprawdę nie tak. Cóż, lepiej się wyśpie w weekend i spróbuje ponownie.
Smartfon jest wyposażony w 8 GB pamięci RAM i 256 GB pamięci wewnętrznej. Procesor nie jest najwyższego poziomu, ale jest wystarczająco wydajny. Więcej informacji o sprzęcie, oprogramowaniu i wydajności zostanie omówione w przeglądzie. W ramach podglądu mogę powiedzieć, że jest wygodny i wystarczający. Jednak dziś nawet smartfony średniej klasy z mniejszą ilością pamięci RAM są już wygodne dla większości użytkowników. Jestem również wzruszona wzrostem zapasu sprzętowego na przyszłość.
Zamiast podsumowania
To nie jest moje pierwsze spotkanie ze smartfonami OPPO. Można poczuć, jak bardzo marka urosła, stała się silniejsza i przyjemniejsza w pracy w porównaniu do 2013 roku. Podobnie jak flagowy rynku ukraińskiego marka Vivo, ten model OPPO sprawia wrażenie dojrzałego rozwiązania pod względem komfortu użytkowania. Wygodna, przemyślana, filcowa rasa. Jest tylko jedno pytanie, a dla rynku ukraińskiego może być śmiertelne - jaka jest cena.
Xiaomi, Huawei / Honor i Samsung walczą o naszego nabywcę, a niektórzy sprzedają smartfony ze stratą, aby zwiększyć swój udział. Z pewnością nowi gracze dobrze wymierzyli budżety marketingowe, ale przy tak poważnej konkurencji cenowej i niskiej świadomości marki rozwój będzie bardzo trudny i bardzo drogi. Na poziomie globalnym OPPO nie uznaje Honoru za swojego konkurenta i konkuruje tylko z rozwiązaniami premium - Samsung, Huawei. Ale Honor jest już znany na rynku ukraińskim, a OPPO jest znany maniakom. Które w przeważającej części są bardziej wymagające pod względem sprzętowym i mogą również uznać model za nieco drogi, gdy Xiaomi lub OnePlus mają mocniejszy procesor lub coś innego lepszego, a cena jest tylko nieco wyższa. O ile rynek nie straci dwóch głównych graczy, wówczas dla OPPO zwolni się miejsce.