Pokaz drogowy został zrealizowany w temperaturach sięgających -19°C: elektryczna ciężarówka Renault Trucks Diamond Echo przejechała 23 000 kilometrów w całej Europie.

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 19:16
Renault E-Tech Diamond Echo: rewolucja w świecie transportu towarowego Ciężarówka Renault E-Tech Diamond Echo w Finlandii. Źródło: Renault Trucks

Renault Trucks ogłosiło pomyślne zakończenie roadshow elektrycznej ciężarówki Renault E-Tech Diamond Echo. Od momentu opuszczenia siedziby producenta w Lyonie we Francji w kwietniu 2023 r. pojazd pokonał 23 000 kilometrów w całej Europie. Trasa wiodła drogami Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Niemiec. Ostatnim etapem była Finlandia.

Co wiadomo.

Dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu ładowaniem pośrednim Renault E-Tech Diamond Echo pokonało do 700 kilometrów w ciągu jednego dnia. Najdłuższy dystans pokonany przez samochód na jednym ładowaniu wyniósł 360 km podczas jednej podróży między Szwajcarią a Niemcami.

Ostatnim etapem roadshow Renault E-Tech Diamond Echo była podróż do Finlandii w grudniu 2024 r. w celu zademonstrowania osiągów elektrycznego układu napędowego w trudnych warunkach klimatycznych. Po przybyciu do Finlandii E-Tech T Diamond Echo przejechał 1600 kilometrów między Helsinkami a Rovaniemi w Laponii, w tym 250-kilometrowy etap na jednym ładowaniu i dzień, który zakończył się 700 kilometrami z dwoma ładowaniami pośrednimi.

Ciężarówka Renault E-Tech Diamond Echo w Finlandii
Ciężarówka Renault E-Tech Diamond Echo w Finlandii. Zdjęcie: Renault Trucks

Renault Trucks twierdzi, że wyprawa pomogła rozwiać szereg uprzedzeń dotyczących wydajności elektrycznych ciężarówek w ekstremalnie niskich temperaturach. Na przykład, gdy temperatura spadła do -19°C, elektryczna ciężarówka zachowała osiągi porównywalne z pojazdami z silnikiem Diesla. Zimno spowodowało niewielki wzrost zużycia energii (od 10 do 15%), głównie z powodu wspólnych czynników wpływających na wszystkie rodzaje układów napędowych, takich jak aerodynamika i opony zimowe.

"Ogrzewanie kabiny nie miało znaczącego wpływu na zasięg, głównie dzięki programowalnemu systemowi podgrzewania, który optymalizuje zużycie energii" - powiedział Régis Pierrel, dyrektor Renault Trucks ds. eksploatacji pojazdów elektrycznych. Ujawnił również, że według jednego z klientów, zeszłej zimy przy temperaturze -30°C, elektryczna ciężarówka była jedyną sprawną ciężarówką we flocie, ponieważ płyn AdBlue skrystalizował się w innych pojazdach z silnikiem Diesla.

Tym ostatnim etapem roadshow Renault Trucks zakończyło rok praktycznych demonstracji osiągów i niezawodności swoich modeli elektrycznych.

Ciężarówka Renault Trucks E-Tech Diamond Echo z oryginalnym wzorem na kabinie
Ciężarówka Renault Trucks E-Tech Diamond Echo z oryginalnym wzorem na kabinie. Zdjęcie: Renault Trucks

Renault Truck Diamond Echo bazuje na podwoziu Renault Trucks E-Tech T, przeznaczonym do regionalnej dystrybucji żywności i napojów oraz transportu między centrami logistycznymi. Diamenty namalowane na kabinie są elektroluminescencyjne. Farba jest oparta na technologii LumiLor, która świeci pod wpływem prądu elektrycznego.

Źródło: Renault Trucks

EV