Apple i Google siódmy rok z rzędu, stają najdroższymi marki na świecie
Doradztwo Interbrand przedstawił swój tradycyjny coroczny ranking najdroższych marek, a jej liderzy są niezmienione.
Kto jest w czołówce
Siódmy rok z rzędu Apple i Google zajęły pierwsze i drugie miejsce w rankingu. Pierwszy wyceniono na 234,241 miliarda dolarów, drugi na 167,713 miliardów dolarów, a to odpowiednio + 9% i + 8% rocznie.
Na trzecim miejscu znajduje się Amazon, któremu udało się zwiększyć swoją wartość o 24% w ciągu zaledwie jednego roku. Teraz firma jest warta 125,263 miliarda dolarów.
Następnie Coca-Cola (spadek o 4%, do 63,365 miliardów dolarów), Samsung (wzrost o 2%, do 61,098 miliardów dolarów), Toyota (wzrost o 5%, do 56,246 miliardów dolarów), Mercedes-Benz (wzrost o 5%, do 50,832 mld USD), McDonald's (wzrost o 4% do 45,366 USD) i Disney (wzrost o 11%, do 44,352 mld USD).
Nawiasem mówiąc, w ciągu roku Disney awansował z 14 na 10 miejsce. Ale Facebook (spadek o 12% do 39,857 miliardów dolarów) opuścił pierwszą dziesiątkę i spadł na 14 miejsce.
Całkowity koszt marek firm ze 100 najlepszych jest obecnie szacowany na 2,13 bln USD. Jednocześnie firmy technologiczne z listy wykazały wzrost o 9% w ciągu roku.
Źródło: z Interbrand