Australijska branża gier wideo osiągnęła znaczny wzrost w 2024 r. i wygenerowała 212 mln USD

Australijska branża gier wideo osiągnęła znaczny wzrost w 2024 r. i wygenerowała 212 mln USD
Zrzut ekranu z gry Hip-Hop Stoner Noir. Źródło: Convict

W 2024 r. australijska branża gier wideo wykazywała stały wzrost, osiągając przychody w wysokości 339,1 mln A$ (około 212 mln USD).

Co wiemy

Według Interactive Games Entertainment Association (IGEA) w 2024 roku w australijskiej branży gier zatrudnionych było 2465 deweloperów. Około 61% studiów planuje powiększyć swoje zespoły w 2025 roku, a 81% spodziewa się utrzymać lub zwiększyć liczbę pracowników.

Warto zauważyć, że 93% przychodów australijskich deweloperów pochodzi z zagranicy, co wskazuje na atrakcyjność ich produktów poza kontynentem. Co więcej, większość studiów (85%) koncentruje się na rozwijaniu własnych produktów intelektualnych.

Wiktoria pozostaje wiodącym ośrodkiem tworzenia gier w Australii, z 52% zlokalizowanych tam siedzib studiów. Ogólnie rzecz biorąc, 82% pracowników branży pracuje na wschodnim wybrzeżu kraju.

Dyrektor generalny IGEA Ron Curry zauważył, że hojne zachęty podatkowe i bezpośrednie wsparcie ze strony rządu federalnego i stanowego przyczyniają się do sukcesu australijskich deweloperów na arenie międzynarodowej.

Źródło: IGEA

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();