OPPO: „Jeśli USA nałożą przeciwko nam sankcje, nie mamy planu B”
W ramach europejskiej prezentacji OPPO Reno2 zarząd firmy przeprowadził kilka wywiadów grupowych z dziennikarzami. Redaktor gg poszedł do kilku i opowida najciekawsze o planach rozwoju firmy.
Wywiady z topami dużych międzynarodowych firm - bądź to osobiste, bądź to grupowe - brzmią tylko słownie atrakcyjnie. W rzeczywistości łączy ich tyle NDA, że nawet Sherlock Holmes nie jest w stanie uzyskać od rozmówcy czegoś wyjątkowego, głośnego i szczerego (rzadkie wyjątki oczywiście występują na przykład tutaj, tutaj, tutaj i tutaj). Niemniej jednak takie wydarzenia pozwalają w przybliżeniu zrozumieć, w jakim kierunku zmierza firma i jaka jest jej wizja potrzeb rynku. Na przykład kilka lat temu, w wywiadzie dla top Meizu, stało się jasne, że firma albo nie ma jasnej strategii rozwoju na rynku, albo pozycjonowania firmy i swoich produktów. Po pewnym czasie wpłynęło to na sukces firmy.
Wróćmy jednak do OPPO. W tym przypadku firma skoncentrowała się na komponencie technicznym. Transmisje OPPO dla świata, że projektowanie, kamera i budowanie obrazu są niezwykle ważne dla odbiorców i są gotowe rozmawiać bez końca o obiektywach i ulepszeniach, których wciąż potrzebują użytkownicy. Dla OPPO, podobnie jak dla chińskiej firmy, ważne jest wykazanie partnerstwa z biznesem amerykańskim i europejskim oraz wykazanie ich skuteczności technologicznej. Rynek, jej miejsce na nim i plany rozwoju? Mówi się to wymijająco. Na tyle maksymalnie że nawet wody nie można wlać do tekstu.
Poniżej znajdują się najciekawsze streszczenia z wywiadu.
O Planie B
OPPO - jeden z największych producentów smartfonów na świecie, znajduje się w pierwszej piątce. Huawei, jako gigant w kilku obszarach, ma już amerykańskie sankcje. Dlatego dziennikarze martwią się, czy OPPO ma plan B na wypadek, gdyby również naraziłli się Amerykanom.
OPPO na wszystkie pytania (a było ich kilka) na temat tego, co zrobią, jeśli otrzymają sankcje, zapewniają, że nie ma planu B. OPPO rozwija i pogłębia współpracę z Google, a zwłaszcza z zespołem Android. Nie chcą rozmawiać o samej współpracy, ale wyjaśniają, że wynika to z optymalizacji i głębszej integracji z ColorOS. Plany obejmują opracowanie interfejsu ColorOS, który jest ściśle związany z Androidem, ale własnego systemu operacyjnego - nie, nie zastanawialiśmy się nad tym i nie działamy w tym kierunku.
O 5G
5G - jak suseł. Wydaje się, że rozwija się, chociaż w życiu jego efekt nie jest jeszcze zauważalny.
Topy OPPO dotknęły również 5G w prezentacji, przypomniały, że mają patenty w tej dziedzinie, nawiązały współpracę z operatorami i na czele wprowadziły smartfon 5G w Europie. Oczywiście firma ma duże plany dotyczące Reno2, więc dziennikarze są zainteresowani tym, dlaczego nowy produkt nie ma modnej technologii. OPPO cytuje badania, że 5G stanie się masą dopiero w 2023 r. Okazuje się, że do tej pory firma nie widzi potrzeby włączenia tej technologii do nowych modeli po prawej i lewej stronie. Europa już pracuje nad wprowadzeniem 5G, cykl życia smartfona rośnie i zbliża się do trzech lat, szczególnie na rynkach rozwiniętych. W firmie, która zajmuje czwarte miejsce na rynku globalnym, nie głupie ludzie najwyraźniej siedzą. Dlatego takie stanowisko w stosunku do nowego standardu komunikacji wskazuje bardziej na wiarę w popyt na technologię niż błędy marketingowe.
O ładowaniu bezprzewodowym i NFC
Smartfonom OPPO wciąż brakuje bezprzewodowego ładowania. Nawet we flagowym Find X. Firma odpowiada na to pytanie, dodając to, co uważa za konieczne. Na przykład OPPO ostatnio pokazało prototypowy smartfon z kamerą podekranową. Właściwa rzecz, pewna OPPO. Pojawi się jednak ładowanie bezprzewodowe. Ale wciąż nie wiadomo, w których modelach.
Dla rynku europejskiego wsparcie NFC jest ważne. OPPO obiecuje, że będzie w składzie dla naszego regionu.
Na Androidzie 10
OPPO Reno2 dostanie go w pierwszym kwartale przyszłego roku.
O tym czego możemy się spodziewać oprócz smartfonów
OPPO ma doświadczenie w urządzeniach muzycznych. Firma otworzyła także dział IoT, który zajmie się gadżetami IoT, które mogą uzupełniać smartfony (najwyraźniej mówimy o wszelkiego rodzaju inteligentnych zegarkach, zestawach słuchawkowych itp.). W tym kierunku firma planuje się rozwijać, zwłaszcza że na nosie 5G jest standardem w Internecie rzeczy. Nawiasem mówiąc, na rynek europejski pokazano słuchawki Enco Q1 - z inteligentnymi kontrolami i ceną wyższą niż 100 euro (u nas się nie zjawią).
Wsparcie dla sportu
OPPO wspiera europejskie drużyny sportowe. Firma podpisała umowę partnerską z Francuską Federacją Tenisową i stała się partnerem premium mistrzostw tenisa Roland-Garros i Rolex Paris Masters do 2021 roku i rozszerzyła współpracę z FC Barcelona. Eksperci traktują to partnerstwo niejednoznacznie. OPPO tłumaczy to, mówiąc, że taki ruch pozwoli firmie najszybciej wyrazić się na rynku europejskim - z wyższymi standardami i wymagającymi użytkownikami.
„Musimy szybko zwiększyć świadomość marki i porozmawiać o naszej reputacji. I musimy znaleźć wspólną płaszczyznę. Z jednej strony - poziom międzynarodowy, premium, z drugiej - lokalny duch, dążenie do doskonałości. Nie chodzi tylko o design i wydajność, ale także o dążenie do doskonałości. Francja pokazuje najwyższy poziom w tenisie, hiszpańska „Barcelona” - w piłce nożnej. Innym powodem jest to, że chcemy znaleźć właściwy kanał komunikacji z naszymi odbiorcami. Wszystkie te partnerstwa - są z zespołami, które mają dużą lojalną publiczność ”, wyjaśniają swoją strategię w firmie.