Hyundai ujawnił środkowy przedni fotel nowego Palisade: nie jest tak szeroki jak fotel kierowcy, ale nie jest też wielkości dziecka

Hyundai ujawnił środkowy przedni fotel nowego Palisade: nie jest tak szeroki jak fotel kierowcy, ale nie jest też wielkości dziecka
Trzyosobowy pierwszy rząd siedzeń w Hyundaiu Palisade drugiej generacji. Źródło: Hyundai

Hyundai Palisade drugiej generacji został zaprezentowany na początku grudnia. Koreański producent samochodów zapowiedział wówczas dziewięciomiejscową wersję SUV-a, ale nie ujawnił, jak będzie wyglądać dodatkowa przestrzeń w przedniej kabinie. Teraz firma ogłosiła ceny na rynek południowokoreański, a wraz z nimi udostępniła dodatkowe zdjęcia, w tym ujęcie środkowego siedzenia w przednim rzędzie.

Co wiadomo.

Sądząc po zdjęciach, dodatkowe siedzenie z przodu nie jest tak szerokie jak siedzenia kierowcy i pasażera. Ale jednocześnie nie wygląda jak obcy obiekt i najprawdopodobniej będzie wystarczająco wygodny, aby poruszać się tam na krótkich dystansach. Coś podobnego można znaleźć w niektórych amerykańskich pełnowymiarowych pickupach.

Oprócz wersji dziewięciomiejscowej, Hyundai będzie również sprzedawał siedmiomiejscową wersję swojego największego SUV-a. Galeria poniżej tego tekstu przedstawia dwie konfiguracje modelu Palisade:

1
2

Co nowego w nowym Hyundaiu Palisade?

2,5-litrowy turbodoładowany silnik zastępuje stare 3,8-litrowe V6. Produkuje on 277 KM i 422 Nm, czyli mniej mocy, ale więcej momentu obrotowego niż jego poprzednik. Dostępna jest wersja z napędem na przednie koła oraz z napędem na wszystkie koła.

1
2
3

Hybrid Palisade: silnik benzynowy o mocy 258 KM i silnik elektryczny o mocy 72 KM zapewniają łączną moc 329 KM. To o 38 KM więcej niż w poprzednim V6. W tej modyfikacji dostępny jest tylko napęd na przednie koła, ale zelektryfikowany SUV może przejechać ponad 1000 km na jednym zbiorniku o pojemności 72 litrów. Hybryda ma niewielką baterię o pojemności 1,65 kWh.

Wśród ciekawych funkcji należy wymienić wsparcie dla technologii V2L (Vehicle-to-Load): możliwość wykorzystania samochodu hybrydowego jako banku energii do zasilania urządzeń poprzez gniazdko w kabinie. Posiada również tryb Stay Mode, który wykorzystuje energię akumulatora do zasilania klimatyzacji i multimediów podczas postoju.

1
2

Grubsze szyby we wszystkich drzwiach modelu nowej generacji oraz dodatkowa warstwa izolacji akustycznej drzwi powinny poprawić komfort akustyczny podczas podróży. Z kolei system elektronicznie sterowanego zawieszenia Preview Electronic Controlled Suspension zadba o dostosowanie ustawień zawieszenia w celu zapewnienia jak najbardziej płynnej jazdy.

Ceny

Ceny w Korei Południowej zaczynają się od równowartości 30 200 USD za model benzynowy i 34 300 USD za model hybrydowy. Flagowy Calligraphy ze zelektryfikowanym układem napędowym zaczyna się od 44 300 USD bez opcji.

Sprzedaż benzynowej wersji nowego Hyundaia Palisade rozpocznie się w połowie stycznia 2025 roku. Model hybrydowy pojawi się w pierwszej połowie roku po zakończeniu certyfikacji.

Źródło: Motor1

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();