"Szok!", "Horror", "To trzeba zobaczyć", "Cały kraj wpadł w panikę" - takich nagłówków będzie mniej: YouTube rozpoczyna walkę z clickbaitingiem
Być może niewiele rzeczy irytuje użytkowników YouTube'a tak bardzo, jak niepotrzebnie clickbaitujące tytuły i okładki filmów, których jedynym celem jest przyciągnięcie uwagi widza, a które później okazują się nie mieć nic wspólnego z treścią wideo.
Google również dostrzega ten problem i w końcu robi pierwszy krok w walce z clickbaitem.
Co wiadomo
Media donoszą, że YouTube zacznie usuwać filmy z celowo wprowadzającymi w błąd tytułami bez nakładania strajku na kanały.
Na razie praktyka ta będzie miała zastosowanie tylko w Indiach i wyłącznie do filmów z wiadomościami. Nie jest jednak do końca jasne, czy chodzi o wiadomości polityczne, czy też termin "wiadomości" będzie obejmował informacje o sporcie, biznesie, społeczeństwie, showbiznesie, modzie i zdrowiu.
Nie ma jeszcze danych na temat tego, jaka zasada zostanie wykorzystana do określenia znaczenia nagłówka dla samego filmu, prawdopodobnie gospodarz wideo użyje sztucznej inteligencji do analizy treści.
Tak, jest wiele pytań, ale należy również walczyć z clickbaitem, ponieważ często takie filmy są manipulacyjne i celowo wprowadzają w błąd.
Źródło: TechCrunch