Świetne anime stało się finansową porażką: Riot Games nie odzyskało nawet połowy pieniędzy wydanych na stworzenie serii Arcane

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 14:40
Eksplozja magii i technologii: zanurz się w świecie Arcane Arcane Poster. Źródło: Riot Games

Kilka miesięcy temu media donosiły, że budżet animowanego serialu Arcane stał się rekordem wśród projektów tego gatunku i wyniósł 250 milionów dolarów.

Oba sezony Arcane spodobały się publiczności, zebrały świetne recenzje i cieszą się dużą popularnością, ale okazuje się, że serial był komercyjną porażką dla Riot Games.

Co wiadomo

Dziennikarze Bloomberga rozmawiali z pracownikami Riot Games i przeanalizowali wszystkie dostępne informacje. Wyliczyli, że przy budżecie 250 mln dolarów firma otrzymała od Netflixa za każdy odcinek około 3 mln dolarów, a od Tencent Holdings Ltd. kolejne 3 mln dolarów za prawa do pokazywania serialu w Chinach. Z zestawienia wynika, że całkowity przychód nie stanowił nawet połowy wydanych pieniędzy.

Pracownicy firmy potwierdzają, że głównym planem Riot Games było wykorzystanie Arcane do zainteresowania odbiorców uniwersum League of Legends i zachęcenia nowych graczy do zanurzenia się w popularnej grze MOBA, aby mogli wydawać pieniądze na transakcje w grze. Ostatecznie jednak plan ten nie powiódł się, ponieważ bardzo niewielu z tych, którzy zarejestrowali się w grze po obejrzeniu anime, pozostało w grze i jest skłonnych wydawać w niej pieniądze.

Ponadto, według analityków, Riot Games przegapił okazję do wykorzystania sukcesu pierwszego sezonu Arcane i nie zaoferował żadnych przedmiotów w grze League of Legends, chociaż w drugim sezonie firma to zrobiła, ale niestety gracze nie byli zainteresowani przedmiotami w grze.

Źródło: Bloomberg