Zasięg 950 kilometrów: Leapmotor po raz pierwszy w Europie zaprezentuje crossovera z technologią REEV (Range Extender Electric Vehicle).

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 15:57
Leapmotor C10 przechodzi na napęd całkowicie elektryczny: nowy etap rozwoju W pełni elektryczna wersja Leapmotor C10. Źródło: Leapmotor

Leapmotor rozszerza swoją gamę crossoverów C10 o wersję range-extender, w której silnik benzynowy działa jako generator, a bezpośredni napęd zapewnia silnik elektryczny. Nowość zostanie zaprezentowana publicznie na targach motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą się w dniach 10-19 stycznia 2025 r.

Co wiadomo?

Leapmotor C10 REEV jest napędzany 1,5-litrowym silnikiem benzynowym, akumulatorem o pojemności 28,4 kW⋅h i silnikiem elektrycznym o mocy 215 KM (158 kW). Zasięg elektryczny w cyklu WLTP wynosi 145 km, ale w trybie mieszanym samochód może pokonać ponad 950 km na jednym tankowaniu i naładowanym akumulatorze.

Crossover działa głównie jako samochód elektryczny: silnik spalinowy jest aktywowany tylko wtedy, gdy akumulator jest prawie rozładowany i działa jako generator, aby go naładować. W tym trybie zużycie paliwa wynosi 0,4 l/100 km, a emisja CO2 10 g/km.

Ponadto C10 REEV obsługuje zarówno szybkie ładowanie AC, jak i DC. Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym crossover może przywrócić połowę swojego zasięgu w zaledwie 18 minut.

Nie jest to jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale jest prawdopodobne, że C10 REEV odziedziczy projekt i wyposażenie po całkowicie elektrycznym C10 (na zdjęciu w galerii powyżej). W związku z tym można spodziewać się reflektorów LED, panoramicznego dachu, 18-calowych kół, przyciemnianych szyb i ukrytych klamek drzwi.

Wnętrze wersji całkowicie elektrycznej obejmuje elektrycznie regulowane przednie fotele, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, 12-głośnikowy system audio i system multimedialny z 14,6-calowym ekranem. W Niemczech dostępne są wersje z podgrzewanymi i wentylowanymi przednimi fotelami, systemem oświetlenia ambientowego, elektrycznym bagażnikiem i 20-calowymi kołami.

Koszt i warunki pojawienia się w sprzedaży modyfikacji REEV nie są jeszcze znane. Ceny całkowicie elektrycznej wersji z akumulatorem o pojemności 69,9 kWh zaczynają się od 36 400 euro w Niemczech i 39 050 euro w Holandii.

Więcej informacji

Leapmotor to chiński startup specjalizujący się w rozwoju pojazdów elektrycznych. Firma została założona w 2015 roku i sprzedała swoje pierwsze samochody w 2019 roku. W 2023 r. Stellantis nabył 20 procent udziałów w Leapmotor, aby rozpocząć sprzedaż samochodów Leapmotor w Europie.

Do końca września Leapmotor rozpoczął sprzedaż w Europie u ponad 200 dealerów w 13 krajach. Marka planuje ekspansję do 500 punktów sprzedaży do końca 2025 roku.

Źródło: Leapmotor

EV