Elektryczny sedan Xiaomi SU7 przekroczył próg sprzedaży 130 000 sztuk w mniej niż rok

Autor: Volodymyr Kolominov | 31.12.2024, 14:24
Xiaomi prezentuje SU7: nową erę w technologii smartfonów Xiaomi SU7. Źródło: Carnewchina

Xiaomi potrzebowało dziewięciu miesięcy, aby osiągnąć swój skorygowany cel na 2024 r., jakim było dostarczenie klientom 130 000 elektrycznych sedanów SU7.

Co wiadomo.

SU7 to pierwszy samochód produkcyjny Xiaomi. Został wprowadzony na chiński rynek 28 marca, a jego ceny zaczynają się od 215 900 juanów (29 600 USD). W pierwszych miesiącach firma borykała się z problemami produkcyjnymi, ale potem szybko wróciła do założonych celów, a nawet zdołała je skorygować w górę. Faktem jest, że pierwotnym celem Xiaomi było 100 000 samochodów do końca 2024 roku. Ale po zwiększeniu produkcji do 20 000 sztuk miesięcznie w czerwcu, cel sprzedaży na koniec roku został zwiększony do 130 000 samochodów. Xiaomi osiągnęło go w 275 dni.

Plany na przyszły rok

Xiaomi uruchomi drugą fazę swojej fabryki samochodów w 2025 r., aby jeszcze bardziej zwiększyć produkcję i sprzedaż. Firma planuje również wprowadzenie na rynek trzysilnikowej wersji sedana o nazwie SU7 Ultra oraz nowego crossovera Xiaomi YU7 (na zdjęciu poniżej).

Xiaomi YU7 o długości 4 999 mm zadebiutuje z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 508 kW (681 KM) i akumulatorem CATL NMC. Pojemność baterii nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona, ale ujawniono prędkość maksymalną 253 km/h.

Źródło: Carnewchina

EV