Chiński koncern SAIC zbuduje fabrykę w Egipcie i rozpocznie tam produkcję taniego sedana MG5

Autor: Volodymyr Kolominov | 31.12.2024, 14:50
Nowa generacja limuzyny MG5: przegląd kluczowych funkcji Nowa generacja MG5 sedan. Źródło: SAIC-MG

SAIC, który jest właścicielem marki MG, podpisał 29 grudnia umowę z egipską Mansour Group na zainwestowanie 135 milionów dolarów w budowę nowej fabryki samochodów w Egipcie. Zakład ten będzie początkowo produkował sedana MG5, a następnie rozpocznie produkcję SUV-ów i pojazdów "nowej energii", tj. pojazdów elektrycznych (EV) i hybryd plug-in (PHEV).

Co wiadomo.

Mansour Mobility Manufacturing (MMM), spółka zależna Mansour Group, otrzymała działkę pod nową fabrykę w nowo wybudowanym Parku Przemysłowym 6 Października. Oczekuje się, że w pierwszej fazie zakład będzie w stanie produkować 50 000 pojazdów rocznie. Druga faza przewiduje ekspansję do 100 000 samochodów rocznie i poziom lokalizacji produkcji do 45%.

Nowy zakład będzie posiadał własny warsztat blacharski o powierzchni 8.000 m2, lakiernię o powierzchni 12.000 m2, montownię o powierzchni 10.000 m2, a także budynki pomocnicze, budynki administracyjne i magazyn wewnętrzny o powierzchni 5.000 m2.

MG5

W Chinach MG5 nowej generacji zadebiutował we wrześniu 2024 roku z trzema wersjami wyposażenia i cenami od 81 900 do 95 900 juanów (11 200 do 13 100 USD). Model ten (na zdjęciu poniżej) to sedan o długości 4 715 mm i rozstawie osi 2 680 mm.

Na rynku chińskim dostępne są dwa silniki benzynowe o pojemności 1,5 litra: wersja podstawowa o mocy 95 kW (127 KM) i wersja z turbodoładowaniem o mocy 133 kW (178 KM). Pierwszy z nich jest wyposażony w przekładnię CVT, a drugi w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DCT).

Źródło: Carnewschina