Problemem wciąż jest seria S: Black Myth: reżyser gry Wukong podał powód, dla którego gra nigdy nie ukazała się na Xboxa

Autor: Anton Kratiuk | 02.01.2025, 13:02
Sztuka immersyjna Black Myth: Wukong - nowa głębia mitologii Czarny mit sztuki: Wukong. Źródło: Steam

Rok 2024 dobiegł końca, a przebojowa chińska gra akcji Black Myth: Wukong nie została wydana na konsolę Xbox.

Przez wiele miesięcy insiderzy i analitycy próbowali znaleźć przyczynę opóźnienia tej premiery, a ostatecznie pojawiły się dwie równie realistyczne wersje: tajna umowa z Sony na wyłączność konsoli i niemożność wydania gry z powodu ograniczeń Xbox Series S.

Dla przypomnienia, polityka Microsoftu nakazuje, by wszystkie gry wydawane na Xboxa działały poprawnie również na słabej z natury i przestarzałej technicznie konsoli Series S. Kilka miesięcy temu Microsoft zapewniał, że Black Myth: Wukong nie ukaże się na amerykańskich konsolach nie z powodu problemów z optymalizacją, ale wygląda na to, że firma jednak trochę kłamała.

Co wiadomo

Komentując trzy nominacje Black Myth: Wukong do The Steam Awards 2024, reżyser gry Yocar-Feng Ji zabrał głos na chińskim portalu społecznościowym Weibo, aby podziękować graczom i wydać małe oświadczenie.

Według niego, Black Myth: Wukong nie ukazał się na amerykańskich konsolach z powodu problemów z pamięcią na Series S. Główną przeszkodą jest 10 GB całkowitej pamięci na słabej konsoli Microsoftu, która jest krytycznie niska dla poprawnego działania tak zaawansowanej technologicznie gry.

Deweloper stwierdził również, że optymalizacja Wukong na Xbox zajmie "kilka lat żmudnej pracy", ale nie jest do końca jasne, czy jest to stwierdzenie faktu, czy artystyczna przesada. Możliwe, że jest to zawoalowane przyznanie, że gra nigdy nie trafi na Xbox, przynajmniej dopóki Microsoft nie zmieni swojej polityki.

Źródło: Weibo, Insider Gaming