Patent potwierdzony: Nintendo Switch 2 będzie miało własną technologię skalowania podobną do DLSS firmy NVIDIA

Autor: Anton Kratiuk | 02.01.2025, 19:57
Pierwsze spojrzenie: Future Unveiling Concept Art dla Nintendo Switch 2 Obraz koncepcyjny konsoli Nintendo Switch 2. Źródło: GameBlog

Media wielokrotnie wspominały o tym, że nowa konsola Nintendo będzie wspierać własną technologię skalowania obrazu, podobną do DLSS NVIDII. Publicznie japońska firma nie skomentowała tych plotek, ale sieć zwróciła uwagę na patent, który potwierdza obecność takiej możliwości.

Co wiadomo

Odkryty patent opisuje technologię uczenia maszynowego, która skaluje rozdzielczość gier i nie tylko pozwala poprawić jakość grafiki bez obciążania sprzętu konsoli, ale także zmniejsza rozmiar pliku instalacyjnego gry.

Cytat z patentu:

Gra z natywnymi teksturami 4K może wymagać 60 GB, ale natywne 1080 może wymagać tylko 20 GB (co pozwoliłoby grze zmieścić się na 32 GB kartridżu Switcha). Pomysł polega na 4-krotnym skalowaniu w czasie rzeczywistym na urządzeniu.

Jako że Nintendo nie planuje rezygnować ze sprzedaży gier na kartridżach, technologia ta pozwoliłaby zmieścić na nich nawet największe tytuły.

Pozostaje czekać na oficjalne informacje od producenta(według najnowszych plotek, Nintendo Switch 2 zostanie zapowiedziane 8 stycznia).

Źródło: ppubs.uspto