Twitter zakazało wszelkiej reklamy politycznej na całym świecie

Autor: Helena Szczerbań | 31.10.2019, 18:36
Twitter zakazało wszelkiej reklamy politycznej na całym świecie

Twitter postanowił całkowicie zrezygnować z reklam politycznych, bez żadnych wyjątków.

Co i kiedy zakażą

Zakaz wchodzi w życie 22 listopada, a tydzień wcześniej, 15 listopada, firma obiecuje wydać szczegółowe oświadczenie w tej sprawie.

„Postanowiliśmy zatrzymać wszelkie reklamy polityczne na Twitterze na całym świecie”, napisał założyciel Twittera, Jack Dorsey.

Zakaz dotyczy wszystkich ogłoszeń dotyczących niektórych partii i kandydatów. Oznacza to, że możliwa będzie agitacia, aby wziąć udział w wyborach, ale zachęcanie do głosowania na kogoś konkretnego nie będzie pozwolone.

Dlaczego?

Oczywiście Twitter traci w rezultacie zysk. Ned Segal, dyrektor finansowy firmy, powiedział, że w ubiegłym roku reklama polityczna w Stanach Zjednoczonych przyniosła mniej niż 3 miliony dolarów. Mimo to pozycja Twittera jest fundamentalna: reklama polityczna stanowi zagrożenie dla polityki, ponieważ może być używana do wywierania wpływu na wyborców i życia milionów ludzi.

Ponadto wielu polityków kłamie, a sieć społecznościowa nie może dokładnie moderować takich reklam.

„Niedopuszczalne jest, abyśmy mówili:„ Dokładamy wszelkich starań, aby ludzie nie rozpowszechniali wprowadzających w błąd informacji na naszych stronach, ale jeśli ktoś płaci za umieszczanie ukierunkowanych reklam politycznych ... może powiedzieć, co chce! ”Jesteśmy pewni, że zasięg pomysłów politycznych należy zarabiać, a nie kupować. Ludzie powinni widzieć polityczne przesłania, kiedy świadomie subskrybują polityków, a nie kiedy politycy kupują miejsce w swoich kanałach - podkreślił Dorsey.

Nawiasem mówiąc, rywal Twitter Facebook nie odmówił reklamowania się.

„Mamy demokrację i nie sądzę, aby prywatne firmy cenzurowały polityków i wiadomości. Reklama może być ważnym elementem wyrażania siebie - szczególnie dla kandydatów i grup, które nie otrzymują wsparcia ze strony mediów. Trudno określić, gdzie narysować linię. Czy powinniśmy blokować reklamy dotyczące ważnych kwestii politycznych, takich jak zmiany klimatu czy wzmocnienie pozycji kobiet? Myślę, że lepiej jest zwiększyć przejrzystość takich reklam. Teraz na Facebooku możesz znaleźć wszystkie statystyki dla każdej rozpoczętej kampanii reklamowej - ani telewizja, ani media drukowane tego nie robią ”- powiedział Mark Zuckerberg, szef Facebooka.

Źródło: Twitter