Aurora, Continental i NVIDIA połączyły siły, aby wdrożyć bezzałogowe ciężarówki w 2027 r.

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 10:59
Aurora, Continental i NVIDIA tworzą strategiczny sojusz: przyszłość technologii autonomicznego transportu Aurora, Continental i NVIDIA ogłaszają strategiczne partnerstwo. Źródło: Continental

Podczas targów CES 2025 w Las Vegas firmy Aurora, Continental i NVIDIA ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia na dużą skalę autonomicznych samochodów ciężarowych. W centrum tego projektu znajduje się nowa platforma DRIVE Thor firmy NVIDIA, która będzie podstawą systemu autonomicznej jazdy Aurora Driver. Masowa produkcja systemów autonomicznej jazdy dla ciężarówek ma rozpocząć się w 2027 roku.

Co wiadomo.

Aurora:

  • Opracowuje system autonomicznej jazdy Aurora Driver (poziom autonomii SAE Level 4).
  • Wykorzystuje sprawdzoną sztuczną inteligencję, aby dostosować się do nowych warunków i zapewnić bezpieczeństwo.
  • Kończy testy na drogach publicznych. Bezzałogowa ciężarówka ma zostać uruchomiona w Teksasie w kwietniu 2025 r.

NVIDIA:

  • Dostarcza platformę obliczeniową DRIVE Thor, zbudowaną na architekturze Blackwell, która przetwarza zadania o krytycznym znaczeniu dla zrozumienia środowiska przez systemy autonomiczne.
  • Platforma działa na systemie operacyjnym DriveOS i umożliwia szybką adaptację systemu do zmian.
  • Pierwsze próbki DRIVE Thor spodziewane są w pierwszej połowie 2025 roku.

Continental:

  • Odpowiada za masową produkcję sprzętu dla Aurora Driver.
  • Opracowuje redundantny system bezpieczeństwa, który może przejąć kontrolę w przypadku awarii głównego komputera.
  • Rozpocznie testowanie prototypowego sprzętu w nadchodzących miesiącach, przygotowując się do masowej produkcji w 2027 roku.

Współpraca ta ma na celu stworzenie skalowalnego i bezpiecznego systemu dla pojazdów autonomicznych. Połączenie technologii szybkiego przetwarzania danych firmy NVIDIA, doświadczenia firmy Aurora w opracowywaniu systemów autonomicznych oraz możliwości produkcyjnych firmy Continental powinno teoretycznie zapewnić wydajne i niedrogie rozwiązanie dla transportu towarowego. Projekt obiecuje uczynić drogi bezpieczniejszymi, a operacje logistyczne bardziej wydajnymi.

Źródło: Continental