Wbudowana blokada ciężkich reklam pojawi się w przeglądarce Chrome
Google zdecydowało się dodać wbudowany bloker reklam do swojej przeglądarki Chrome. To prawda, że zablokuje daleko od wszelkiej reklamy.
Co zablokują
Bloker przeznaczony jest do „ciężkich” reklam, które „zjadają” wiele zasobów i spowalniają przeglądarkę.
Według Google reklamy, które wykorzystują więcej niż 0,1% całkowitego czasu procesora lub ładują procesor więcej niż 0,1% na minutę lub używają więcej niż 0,1% przepustowości sieci, zostaną zablokowane.
Zamiast zablokowanej reklamy użytkownik zobaczy powiadomienie o tym, dlaczego przeglądarka usunęła reklamę.
Rozszerzenia takie jak uBlock Origin, Ghostery i AdBlock Plus będą nadal dostępne dla tych, którzy chcą całkowicie zrezygnować z reklam.
Kiedy czekać
„Ciężka” funkcja blokowania reklam pojawiła się już we wczesnej wersji testowej Chrome Canary 80. W stabilnej wersji przeglądarki prawdopodobnie pojawi się wraz z wydaniem Chrome 80.
Źródło: GitHub
{% Urządzenie 788%}