Opóźnienia wejściowe zostaną zminimalizowane: NVIDIA prezentuje ulepszenia technologii Reflex 2

Opóźnienia wejściowe zostaną zminimalizowane: NVIDIA prezentuje ulepszenia technologii Reflex 2
Plakat Reflex 2. Źródło: NVIDIA

Na międzynarodowych targach technologicznych CES 2025, które odbywają się w Las Vegas do 10 stycznia, NVIDIA dokonała szeregu ważnych ogłoszeń. Firma zaprezentowała swoje karty graficzne z serii RTX 50, ujawniając ich specyfikacje i ceny. Ponadto zapowiedziano zaktualizowaną technologię skalowania obrazu DLSS 4 i zaprezentowano jej dodatkową opcję - Multi Frame Generation, która zwiększy liczbę klatek na sekundę nawet 8-krotnie.

To jednak nie wszystkie ważne wiadomości od NVIDII.

Co wiadomo

NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Reflex, technologii redukcji opóźnień.

Reflex 2 łączy w sobie Reflex Low Latency i Frame Warp. Technologia Frame Warp deformuje już wyrenderowaną klatkę i odświeża obraz, gdy zmienia się perspektywa kamery, wykorzystując algorytm renderowania predykcyjnego.

W przeciwieństwie do pierwszej wersji Reflex, nowa iteracja jest skuteczna nie tylko w scenariuszach, w których moc karty graficznej nie wystarcza do zapewnienia wysokiej wydajności. Przykładowo, w sieciowej strzelance The Finals, włączenie Reflex 2 zmniejszyło opóźnienia o 50% w porównaniu do Reflex 1, a w Valorant na systemie z RTX 5090 średnie opóźnienia były mniejsze niż 3 ms.

Przypominamy, że w grach rywalizacyjnych opóźnienie wejściowe rzędu kilku milisekund może stanowić różnicę między wygraną a przegraną.

Źródło: NVIDIA

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();