Opóźnienia wejściowe zostaną zminimalizowane: NVIDIA prezentuje ulepszenia technologii Reflex 2

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 19:49
Zaktualizowany plakat rzeczywistości wirtualnej Reflex 2: New Horizons Plakat Reflex 2. Źródło: NVIDIA

Na międzynarodowych targach technologicznych CES 2025, które odbywają się w Las Vegas do 10 stycznia, NVIDIA dokonała szeregu ważnych ogłoszeń. Firma zaprezentowała swoje karty graficzne z serii RTX 50, ujawniając ich specyfikacje i ceny. Ponadto zapowiedziano zaktualizowaną technologię skalowania obrazu DLSS 4 i zaprezentowano jej dodatkową opcję - Multi Frame Generation, która zwiększy liczbę klatek na sekundę nawet 8-krotnie.

To jednak nie wszystkie ważne wiadomości od NVIDII.

Co wiadomo

NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Reflex, technologii redukcji opóźnień.

Reflex 2 łączy w sobie Reflex Low Latency i Frame Warp. Technologia Frame Warp deformuje już wyrenderowaną klatkę i odświeża obraz, gdy zmienia się perspektywa kamery, wykorzystując algorytm renderowania predykcyjnego.

W przeciwieństwie do pierwszej wersji Reflex, nowa iteracja jest skuteczna nie tylko w scenariuszach, w których moc karty graficznej nie wystarcza do zapewnienia wysokiej wydajności. Przykładowo, w sieciowej strzelance The Finals, włączenie Reflex 2 zmniejszyło opóźnienia o 50% w porównaniu do Reflex 1, a w Valorant na systemie z RTX 5090 średnie opóźnienia były mniejsze niż 3 ms.

Przypominamy, że w grach rywalizacyjnych opóźnienie wejściowe rzędu kilku milisekund może stanowić różnicę między wygraną a przegraną.

Źródło: NVIDIA