XM było najgorzej sprzedającym się nowym BMW w Ameryce w 2024 r.
Crossover premium BMW XM okazał się najbardziej nieudanym pojazdem firmy w Stanach Zjednoczonych. W 2024 roku sprzedano tylko 1 974 egzemplarzy, co stanowi spadek o 14,7% w porównaniu z 2 315 sprzedanymi w 2023 roku. Nawet dwudrzwiowy roadster Z4, który jest modelem niszowym, osiągnął lepsze wyniki niż XM, z 2 129 egzemplarzami i 13,1-procentowym wzrostem sprzedaży dzięki wersji z manualną skrzynią biegów M40i.
Dlaczego tak się stało?
BMW XM miało wszelkie szanse, aby stać się bestsellerem: duże, hybrydowe z dobrym wyposażeniem. Rzeczywistość okazała się jednak inna. Przyczyny porażki, jak zauważa Motor1, leżą na powierzchni.
Po pierwsze, design. Nawet wśród fanów marki wielu uważa XM za "niezgrabny". Po drugie, kwestia osiągów: XM nie jest szybszy niż X5 M, który kosztuje około 33 000 USD mniej. A jeśli dodasz wszystkie możliwe opcje do XM Label, cena podskoczy do prawie 200 000 USD - to za dużo nawet jak na SUV-a o statusie.
Jak ogólnie czuje się BMW?
Pomimo porażki XM, rok 2024 był udany dla BMW w USA. Firma ustanowiła rekord, sprzedając 371 346 pojazdów - o 2,5% więcej niż rok wcześniej. Hity sprzedaży:
- X5 - 72 348 szt;
- X3 - 68 798 szt;
- Seria 4 - 42 608 sztuk.
BMW pozostawiło w tyle Mercedes-Benz (324 528 samochodów) i Audi (196 576 samochodów), chociaż japoński Lexus również wystrzelił w górę z rekordową liczbą 345 669 sprzedanych samochodów.
Źródło: Motor1