Porsche 911 Carrera S 2025 jest mocniejsze, ale straciło manualną skrzynię biegów

Autor: Volodymyr Kolominov | dzisiaj, 13:39
Recenzja Porsche 911 Carrera S 2025: Nowe horyzonty prędkości i stylu Porsche 911 Carrera S Coupé (2025). Źródło: Porsche

Porsche kontynuuje aktualizację linii 911 generacji 992, która jest również powszechnie określana jako 992.2. Tym razem firma mówiła o 911 Carrera S Coupe i Cabriolet na rok modelowy 2025 - zajmą one miejsce między bazowym 911 Carrera a nowym hybrydowym 911 GTS.

Najważniejszą wiadomością jest to, że 3,0-litrowy opozycyjny silnik turbo wytwarza teraz do 353 kW (480 KM), czyli o 22 kW (30 KM) więcej niż wcześniej. Jednak Carrera S straciła siedmiobiegową manualną skrzynię biegów, zachowując jedynie ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (PDK).

Co wiadomo.

Aby uzyskać dodatkową moc, Porsche wyposażyło Carrerę S w turbosprężarki i powiększony intercooler z poprzedniej generacji 911 Turbo. Carrera S Coupe przyspiesza ze startu stojącego do 100 km/h w 3,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 308 km/h. Nie ma jeszcze informacji na temat zużycia paliwa, Porsche mówi jedynie o "dodatkowej wydajności".

Porsche znacznie zaktualizowało standardowe wyposażenie Carrery S. Obejmuje ono 20/21-calowe koła z oponami o różnych rozmiarach, system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), który nie jest dostępny w zwykłej Carrerze, oraz sportowy układ wydechowy ze srebrnymi końcówkami rur wydechowych. Hamulce odziedziczono po 911 GTS z tarczami o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu, a także czerwonymi zaciskami.

Na życzenie Porsche oferuje ceramiczne hamulce kompozytowe i sportowe zawieszenie PASM, w tym 10 milimetrów podsterowności w połączeniu ze skrętną tylną osią. Firma twierdzi, że hydraulika amortyzatorów została zoptymalizowana, zapewniając w ten sposób lepsze prowadzenie, "jednocześnie poprawiając precyzję i dokładniejszą reakcję". Ponadto, układ kierowniczy również został ulepszony.

Porsche twierdzi, że we wnętrzu samochód otrzyma więcej elementów obszytych skórą, choć nadal dostępny jest rozszerzony pakiet skórzany, a także inne udoskonalenia wprowadzone w całej rodzinie 992.2. Obejmują one cyfrową tablicę przyrządów i uruchamianie silnika za pomocą przycisku, oczywiście umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Dostępny jest również nowy pakiet Exclusive Manufaktur Leather Interior, który pozwala na 48 unikalnych kombinacji kolorystycznych.

Podobnie jak inne zaktualizowane modele 911, coupe jest domyślnie dwumiejscowe, z tylnymi siedzeniami jako bezpłatną opcją. Z drugiej strony kabriolet zawsze ma konfigurację siedzeń 2+2.

Ceny

Porsche 911 Carrera S można zamówić w nadwoziach coupé i kabriolet z napędem na tylne koła. W Niemczech ceny 911 Carrera S z VAT zaczynają się od 154 800 euro za coupe i od 169 000 euro za wersję z otwartym dachem.

W Stanach Zjednoczonych ceny zaczynają się od 148 395 dolarów za coupe i 161 695 dolarów za kabriolet. Przypuszczalnie Porsche wkrótce wypuści również Carrerę 4S z napędem na wszystkie koła w wersji coupe, kabriolet i targa.

Źródło: Porsche