W 2024 r. Chiny wyprodukowały 31,282 mln pojazdów i zwiększyły eksport pojazdów PHEV o 190 procent.

Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) ogłosiło, że Chiny wyprodukują 31,282 mln pojazdów w 2024 r., co stanowi wzrost o 3,7% w porównaniu z 2023 r. W tym samym czasie eksport wyniósł 5,859 mln pojazdów, co stanowi wzrost o 19,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Tymczasem eksport wyniósł 5,859 mln pojazdów, co stanowi wzrost o 19,3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Co wiadomo.
Produkcja "pojazdów nowej energii" (NEV), tj. pojazdów elektrycznych na baterie (BEV) i hybryd plug-in (PHEV), wyniosła w okresie sprawozdawczym 12,888 mln sztuk. Jest to imponujący wzrost o 34,4% rok do roku. Pojazdy NEV stanowiły 40,9 procent sprzedaży wszystkich nowych pojazdów w kraju - o 9,3 punktu procentowego więcej niż w 2023 roku.
Z całkowitej liczby sprzedanych NEV, pojazdy elektryczne na baterie stanowiły 60%. Pozostałe 40 procent stanowiły hybrydy plug-in. Udział w rynku pojazdów PHEV wzrósł o 10,4 punktu procentowego w stosunku do 2023 roku.
Chiński eksport samochodów w 2024 r.
W 2024 r. Chiny wyeksportowały 4,955 mln samochodów osobowych i 904 000 pojazdów użytkowych, co oznacza wzrost odpowiednio o 19,7% i 17,5% rok do roku.
Eksport NEV wyniósł 1,284 mln sztuk, co oznacza wzrost o 6,7% rok do roku. Liczba ta obejmuje 987 000 pojazdów BEV i 297 000 pojazdów PHEV. Warto zauważyć, że eksport pojazdów BEV spadł o 10,4%, podczas gdy eksport pojazdów PHEV wzrósł o 190%.
Dziesięciu największych eksporterów to
- Chery: 1,144 mln szt.
- SAIC: 929 000 sztuk.
- Changan: 536 000 sztuk.
- Geely: 532 000 sztuk.
- Great Wall Motor: 453 000 sztuk.
- BYD: 433 000 sztuk.
- BAIC: 274 000 sztuk.
- Tesla China: 260 000 sztuk.
- JAC: 249 000 sztuk.
- Dongfeng: 246 000 sztuk.
Wyniki eksportowe BYD wzrosły o 71,8 procent. Changan dodał 49,6 procent. JAC wyeksportował o 46,7 procent więcej niż w 2023 roku.
Źródło: Carnewschina