VW ID.7 Pro S przejechał 941 km na jednym ładowaniu akumulatora podczas testu wydajności.
Standardowy VW ID.7 Pro S o mocy 210 kW (286 KM) z akumulatorem o pojemności 86 kWh pokonał 941 kilometrów na jednym ładowaniu. Przekroczyło to maksymalny zasięg modelu w cyklu WLTP (do 709 kilometrów) o 232 kilometry lub 32,7 procent. Średnie zużycie energii podczas podróży wyniosło 9,2 kWh/100 kilometrów. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 kilometrów.
Co wiadomo.
Celem testu w Nardo było określenie maksymalnej wydajności ID.7 Pro S, wprowadzonego na rynek w 2024 roku. Volkswagen podkreśla, że samochód testowy nie został poddany żadnym modyfikacjom technicznym i został przejęty prosto z produkcji w fabryce pojazdów elektrycznych w Emden w Niemczech.
VW ID.7 Pro S przejechał 941 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Zdjęcie: Volkswagen
VW ID.7 Pro S był prowadzony w grudniu przez profesjonalnych kierowców Volkswagen Driving Experience na torze Low Speed Ring w Nardo w południowych Włoszech w temperaturach otoczenia od 5 do 15 stopni Celsjusza. Średnia prędkość podczas testu wydajności wynosiła 29 kilometrów na godzinę, co odpowiada typowym prędkościom w godzinach szczytu w dużych miastach. Według najnowszego badania "Traffic Index" przeprowadzonego przez firmę nawigacyjną TomTom, prędkość ta waha się od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
VW ID.7.
W pełni elektryczny model jest produkowany seryjnie od 2023 roku. Obecnie ID.7 jest dostępny w Europie z nadwoziami liftback i kombi (wprowadzony na rynek w lutym 2024 r.). Podstawowe wersje ID.7 Pro są wyposażone w akumulator o pojemności 77 kWh. W Niemczech ceny zaczynają się od 53 995 euro za liftbacka i 54 795 euro za kombi.
Źródło: Volkswagen