Shuhei Yoshida wyjaśnił, że remastery i remake'i są niezbędne do wspierania nowych gier na PlayStation

Fani PlayStation często wyrażają niezadowolenie ze spadku liczby nowych gier i wzrostu liczby remasterów i remake'ów. Były dyrektor generalny PlayStation, Shuhei Yoshida, uważa jednak, że projekty te są niezbędne, aby wesprzeć zespół pracujący nad oryginalnymi tytułami.
Co wiemy
W wywiadzie dla Kinda Funny Games, Yoshida skomentował krytykę PlayStation, a w szczególności dużą liczbę remasterów. "Żartowałem, że współzarządzający PlayStation Hermen Hulst jest krytykowany za liczbę remasterów" - powiedział. "Ci, którzy narzekają, mogą myśleć, że Hermen robi to zamiast tworzyć coś nowego. Ale jestem pewien, że te remastery są tworzone przez oddzielne zespoły".
Yoshida podkreślił, że produkcja remasterów i portów na PC jest "znacznie tańsza" i generuje dodatkowe przychody, co pozwala inwestować w nowe projekty. "Ponieważ koszty gier fabularnych rosną, konieczne jest generowanie dodatkowych przychodów z remasterów i portów" - wyjaśnił.
Zaapelował również do fanów o wsparcie tych projektów: "Jeśli lubisz świetne gry fabularne od dużych studiów, powinieneś wspierać Hermena w jego wysiłkach na rzecz portów i remasterów, aby mógł nadal inwestować w świetne nowe gry".
Źródło: Kinda Funny Games