Shuhei Yoshida wyjaśnił, że remastery i remake'i są niezbędne do wspierania nowych gier na PlayStation

Shuhei Yoshida wyjaśnił, że remastery i remake'i są niezbędne do wspierania nowych gier na PlayStation
Zrzut ekranu z gry Horizon Zero Dawn Remastered. Źródło: Sony

Fani PlayStation często wyrażają niezadowolenie ze spadku liczby nowych gier i wzrostu liczby remasterów i remake'ów. Były dyrektor generalny PlayStation, Shuhei Yoshida, uważa jednak, że projekty te są niezbędne, aby wesprzeć zespół pracujący nad oryginalnymi tytułami.

Co wiemy

W wywiadzie dla Kinda Funny Games, Yoshida skomentował krytykę PlayStation, a w szczególności dużą liczbę remasterów. "Żartowałem, że współzarządzający PlayStation Hermen Hulst jest krytykowany za liczbę remasterów" - powiedział. "Ci, którzy narzekają, mogą myśleć, że Hermen robi to zamiast tworzyć coś nowego. Ale jestem pewien, że te remastery są tworzone przez oddzielne zespoły".

Yoshida podkreślił, że produkcja remasterów i portów na PC jest "znacznie tańsza" i generuje dodatkowe przychody, co pozwala inwestować w nowe projekty. "Ponieważ koszty gier fabularnych rosną, konieczne jest generowanie dodatkowych przychodów z remasterów i portów" - wyjaśnił.

Zaapelował również do fanów o wsparcie tych projektów: "Jeśli lubisz świetne gry fabularne od dużych studiów, powinieneś wspierać Hermena w jego wysiłkach na rzecz portów i remasterów, aby mógł nadal inwestować w świetne nowe gry".

Źródło: Kinda Funny Games

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();