Esports w 2019 roku: jedna czwarta fanów Dota 2, CS: GO i LoL nawet nie gra, ale płaci
żeby być fanem piłki nożnej, nie musisz grać. W oparciu o badania firmy badawczej rynku Newzoo, ta sama zasada działa również w grach wideo.
Co wiadomo
Agencja opublikowała nowy raport, w którym zbadano odbiorców dyscyplin e-sportowych, takich jak League of Legends, Dota 2 i Counter-Strike: Global Offensive. Odkryliśmy, że jedna czwarta fanów tych gier lubi oglądać transmisje z zawodów i nie tylko, ale oni sami nie grają. Newzoo nawet wymyślił warunki dla takich graczy - Popcorn Gamers i Backseat Viewers.
Według statystyk, tylko grają:
- League of Legends - 26%
- CS: GO - 23%
- Dota 2 - 24%
- Overwatch - 14%
Jednak tylko grających więcej:
- League of Legends - 32%
- CS: GO - 49%
- Dota 2 - 50%
- Overwatch - 54%
Według analityków eSports pomaga zatrzymać graczy, którzy już przestali grać, i przyciągnąć nowych odbiorców. Ponadto „baza fanów e-sportu jest tak duża, że organizatorzy mogą zarabiać na modelach biznesowych opartych na reklamie i mediach”.
Ponadto analitycy zauważają, że fani jednego z nich często nawet nie patrzą w kierunku innych dyscyplin. Na przykład tylko 29% graczy ogląda tylko LoL, 25% ogląda CS: GO, a 17% interesuje się tylko Overwatch. Co więcej, tylko 6% widzów ogląda wszystkie trzy gry.
Newzoo zauważa również, że główną bazą oglądania e-sportu są dorośli chłopcy i dziewczęta. Na przykład średni wiek widzów League of Legends i Dota 2 wynosi 28 lat. Ponadto lubią gry planszowe i samochody, a w mniejszym stopniu zakupy lub ogrodnictwo.
Rozdzielanie fanśrodowiska:
- League of Legends - 73% mężczyzn i 27% kobiet.
- Dota 2 - 57% mężczyzn i 43% kobiet.
Warto zauważyć, że badacze wskazują wydajność rynku chińskiego, ponieważ jest on większy niż reszta, a statystyki w Europie i Ameryce mogą się różnić.
{% Urządzenie 788%}