Insider: Na decyzję Sony o anulowaniu dwóch gier w ramach usługi wpłynęła ogromna porażka strzelanki Concord

Autor: Anton Kratiuk | 18.01.2025, 17:05
Art Concord przejmuje sztukę cyfrową: nowe horyzonty kreatywności Art Concord. Źródło: Sony

Wczoraj ujawniono, że Sony anulowało rozwój dwóch gier usługowych, które były opracowywane przez Bluepoint Games (twórcę remake'u Demon's Souls) i Bend Studio (twórcę gry akcji Days Gone). Jedną z anulowanych gier była sieciowa wersja God of War, a druga była tworzona przez nowe IP.

Rzecznik Sony potwierdził anulowanie, ale nie podał powodu tej decyzji. Jednak renomowany insider Jeff Grubb ujawnił, co motywowało japońską firmę.

Co wiadomo

W audycji podcastu Game Mess, Grubb wygłosił tezę, która nie zaskoczy tych, którzy śledzą doniesienia z branży gier. Według jego informacji, Sony anulowało gry serwisowe z powodu wielkiej, oszałamiającej i, co najbardziej zaskakujące, najbardziej przewidywalnej porażki Concord - bezczynnej strzelanki sieciowej, na którą firma wydała 8 lat i od 200 do 400 milionów dolarów (dane są różne). Serwery Concord zostały wyłączone dwa tygodnie po premierze gry, a gracze nie kupili nawet 50 000 kopii strzelanki.

Grubb jest pewien, że taka porażka była szokiem dla Sony:

Sony jest w szoku po Concord i teraz odwiedza każde studio i ponownie ocenia każdy projekt. Jeśli jakieś studio chce stworzyć usługę na żywo - nie dostanie pozwolenia od Sony.

Myślę, że większość graczy uzna to za dobrą wiadomość, ale dla deweloperów jest to zła wiadomość, ponieważ zostaną bez funduszy od Sony i teraz będą musieli opracować nowe pomysły i najprawdopodobniej będą to gry dla jednego gracza, co jest interesujące dla japońskiej firmy.

Ogólnie rzecz biorąc, teraz można śmiało powiedzieć, że Sony prawie całkowicie odchodzi od idei produkcji gier usługowych i skupi się na projektach dla jednego gracza, które zawsze miały najwyższą klasę.

Przypomnijmy, że wcześniej podawano, iż wewnętrzne studia PlayStation opracowują 12 gier usługowych, ale tylko Helldivers 2 można nazwać zdecydowanym sukcesem, natomiast sieciowe wersje The Last of Us, Twisted Metal, Marvel's Spider-Man i gra od Deviation Games zostały już anulowane.

Źródło: Jeff Grubb's Game Mess