Hyundai wprowadzi technologię HyperCasting do produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji

Hyundai Motor Company oficjalnie potwierdził wykorzystanie technologii HyperCasting w produkcji swoich przyszłych pojazdów elektrycznych. Technologia ta ma na celu optymalizację procesu produkcyjnego i zwiększenie wydajności.
Czym jest HyperCasting?
HyperCasting to metoda formowania wtryskowego, która umożliwia produkcję dużych elementów pojazdu przy minimalnej liczbie połączeń. Zamiast składać nadwozie z wielu pojedynczych części, HyperCasting polega na odlewaniu dużych sekcji, takich jak przód lub tył samochodu, z jednej formy. Podejście to zostało po raz pierwszy zastosowane masowo przez firmę Tesla.
Korzyści z zastosowania technologii HyperCasting:
- Optymalizacja kosztów: Zmniejszenie liczby części i etapów montażu potencjalnie skutkuje niższymi kosztami produkcji.
- Zwiększona wydajność produkcji: Odlewanie dużych komponentów może skrócić czas produkcji pojazdu.
- Zwiększona sztywność konstrukcji: Komponenty odlewane z pojedynczej formy mogą mieć większą wytrzymałość i sztywność niż konstrukcje spawane.
- Zmniejszenie masy: Zastosowanie lekkich materiałów i optymalizacja projektu może pomóc w zmniejszeniu masy pojazdu, co ma pozytywny wpływ na zasięg pojazdów elektrycznych.

Zdjęcie satelitarne placu budowy nowej fabryki Hyundai Motor. Zdjęcie: The Korean Car Blog
Hyundai rozpoczął budowę fabryki z technologią HyperCasting w Ulsan, w Korei Południowej, jesienią 2024 roku. Zakład produkcji części karoserii będzie zlokalizowany na terenie o powierzchni 710 000 metrów kwadratowych. Docelowo zakład będzie wyposażony w sprzęt zdolny do wytworzenia ciśnienia ponad 6000 ton.
Źródło: thekoreancarblog