Kolejna kultowa gra strategiczna doczeka się remastera: Firefly Studios ogłosiło Stronghold Crusader: Definitive Edition

Kolejna kultowa gra strategiczna doczeka się remastera: Firefly Studios ogłosiło Stronghold Crusader: Definitive Edition
Główna grafika Stronghold Crusader: Definitive Edition. Źródło: Steam

Po premierze oszałamiającego remastera kultowej gry strategicznej Stronghold, która miała miejsce jesienią 2023 roku (sprzedaż niedawno przekroczyła 500 tysięcy egzemplarzy), wielu graczy miało tylko jedno pytanie: czy studio Firefly wyda podobną reedycję Stronghold: Crusader - samodzielną grę, która jest kontynuacją pierwszej części, ale przenosi graczy nie do średniowiecznej Anglii, ale na Bliski Wschód w okresie wypraw krzyżowych.

Dziś poznaliśmy odpowiedź na to pytanie.

Co wiemy

Firefly Studios oficjalnie zapowiedziało Stronghold Crusader: Definitive Edition!

Będzie to taki sam remaster, jak w przypadku pierwszej części Stronghold: twórcy nieco zaktualizują grafikę, poprawią jakość tekstur, dostosują interfejs do nowoczesnych monitorów, poprawią kompatybilność z obecnymi komputerami, zaktualizują modele niektórych jednostek i budynków oraz ponownie nagrają aktorów głosowych.

Ponadto gracze mogą spodziewać się zupełnie nowej zawartości w remasterze, w tym:

  • 8 nowych typów oddziałów;
  • 4 nowych przeciwników;
  • większe mapy;
  • nową kampanię fabularną i dodatkowe wyzwania;
  • wyzwania kooperacyjne.

Wszystkie szczegóły można znaleźć na stronie Stronghold Crusader: Definitive Edition w serwisie Steam.

Kiedy się spodziewać

Stronghold Crusader: Definitive Edition ukaże się 15 lipca 2025 roku wyłącznie na Steam.

Grę można już dodać do listy życzeń.

Źródło: fireflyworlds

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();