Naukowcy z MIT uczyli robocarów radzić sobie z głupcami na drodze

Naukowcy z MIT uczyli robocarów radzić sobie z głupcami na drodze

W krajach zachodnich autonomiczne samochody już powoli pojawiają się na drogach, ale AI wciąż ma trudności z dogadaniem się ze zwykłymi kierowcami. Komputer nie rozróżnia typów zachowań kierowców, zbierając je wszystkie „pod jednym grzebieniem” - jednak każdy, kto kiedykolwiek prowadził samochód, wie, że tak nie jest.

Co teraz może?

Nowe badanie z Laboratorium Informatyki i Sztucznej Inteligencji w MIT rozwiązuje problem interakcji maszyn robotycznych ze zwykłymi ludźmi za kierownicą. Naukowcy zmusili komputer do przewidywania ich zachowania na drodze, używając niektórych narzędzi z psychologii. System dzieli wszystkich kierowców na dwie kategorie: samolubne i bezpieczne.

Teraz system bada zachowanie wielu kierowców, stale się poprawiając. Główne parametry, na podstawie których system wyciąga wnioski, to sposób, w jaki kierowcy utrzymują swoje pasy ruchu i skręt (czy oceniają bezpieczeństwo manewru). Dokładność oznaczenia wzrosła o 25% w porównaniu z poprzednimi eksperymentami.

W jakim kierunku trzeba pracować?

Pewne wewnętrzne spojrzenie na ludzką psychologię jest po prostu konieczne, gdy roboty i zwykli ludzie dzielą drogę. Na przykład w ubiegłym roku robot Uber powalił pieszego na śmierć z powodu braku systemów rozpoznawania wyjątkowo nieostrożnych pieszych. Teraz MIT aktywnie pracuje nad tym problemem.

 

Źródło: Endgadget

 

{% Urządzenie 788%}

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();