Naukowcy z MIT uczyli robocarów radzić sobie z głupcami na drodze
W krajach zachodnich autonomiczne samochody już powoli pojawiają się na drogach, ale AI wciąż ma trudności z dogadaniem się ze zwykłymi kierowcami. Komputer nie rozróżnia typów zachowań kierowców, zbierając je wszystkie „pod jednym grzebieniem” - jednak każdy, kto kiedykolwiek prowadził samochód, wie, że tak nie jest.
Co teraz może?
Nowe badanie z Laboratorium Informatyki i Sztucznej Inteligencji w MIT rozwiązuje problem interakcji maszyn robotycznych ze zwykłymi ludźmi za kierownicą. Naukowcy zmusili komputer do przewidywania ich zachowania na drodze, używając niektórych narzędzi z psychologii. System dzieli wszystkich kierowców na dwie kategorie: samolubne i bezpieczne.
Teraz system bada zachowanie wielu kierowców, stale się poprawiając. Główne parametry, na podstawie których system wyciąga wnioski, to sposób, w jaki kierowcy utrzymują swoje pasy ruchu i skręt (czy oceniają bezpieczeństwo manewru). Dokładność oznaczenia wzrosła o 25% w porównaniu z poprzednimi eksperymentami.
W jakim kierunku trzeba pracować?
Pewne wewnętrzne spojrzenie na ludzką psychologię jest po prostu konieczne, gdy roboty i zwykli ludzie dzielą drogę. Na przykład w ubiegłym roku robot Uber powalił pieszego na śmierć z powodu braku systemów rozpoznawania wyjątkowo nieostrożnych pieszych. Teraz MIT aktywnie pracuje nad tym problemem.
Źródło: Endgadget
{% Urządzenie 788%}