Ram anulował pickupa 1500 REV z ogromnym akumulatorem 229 kWh i zasięgiem 500 mil.

Ram zdecydował się anulować produkcję elektrycznego pickupa 1500 REV, który miał otrzymać ogromny akumulator o pojemności 229 kWh i zasięgu do 500 mil (804 km). Zostało to zgłoszone przez Mopar Insiders, który uzyskał korespondencję firmy z dostawcami z "wiarygodnych źródeł".
Co wiadomo
Według raportu, Stellantis, firma macierzysta Ram, prosi dostawców o zawieszenie wszelkich prac związanych z Ram 1500 BEV XL. Dokument nie wymienia konkretnego powodu anulowania półtonowego pickupa o dużym zasięgu. Odpowiadając na prośbę Motor1, Stellantis odniósł się do własnego komunikatu prasowego z grudnia ubiegłego roku, w którym stwierdzono, że hybryda plug-in Ramcharger z Range Extenderem otrzymała pierwszeństwo przed w pełni zasilanym bateryjnie Ram 1500 REV.
Jednocześnie w planach produkcyjnych pozostaje standardowa wersja Ram 1500 REV z akumulatorem 168 kWh zapewniającym zasięg około 350 mil (563 km). Obsługuje ona szybkie ładowanie dzięki architekturze 800 V, umożliwiając zwiększenie zasięgu do 110 mil (177 km) w 10 minut.
Ram 1500 Ramcharger




Ram 1500 Ramcharger to hybrydowy pickup typu plug-in o mocy 663 KM, który przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (96 km/h) w 4,4 sekundy. Posiada akumulator o pojemności 92 kWh i 130-kilowatowy alternator napędzany 3,6-litrowym silnikiem V6, co zapewnia całkowity zasięg do 1 110 km (690 mil). Maksymalna ładowność wynosi 1625 funtów (1190 kg), a uciąg do 14 000 funtów (6350 kg).
Oczekuje się, że zamówienia na Ramchargera zostaną otwarte w pierwszej połowie 2025 roku, a Ram 1500 REV zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku.
Źródła: Mopar Insiders, Motor1