Sztuczna inteligencja nabiera tempa: wydatki konsumentów na aplikacje AI osiągnęły 1 mld USD
W 2024 r. konsumenci wydadzą 1 mld USD na aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI). Branża technologiczna aktywnie włącza sztuczną inteligencję do swojego rozwoju, co doprowadziło do pojawienia się wielu nowych usług i aplikacji o niesamowitych możliwościach. W segmencie urządzeń mobilnych pionierami w wykorzystaniu tej technologii są firmy Google i Samsung.
Co wiadomo
Według nowego raportu, sztuczna inteligencja znacznie zwiększyła wydatki konsumentów na aplikacje. Przykłady tych aplikacji obejmują edytory zdjęć i wideo, które umożliwiają wprowadzanie złożonych zmian za pomocą zaledwie kilku dotknięć. Jednak większość z tych aplikacji oferuje ograniczone bezpłatne wersje próbne i trzeba zapłacić, aby zwiększyć limit użytkowania.
W raporcie Sensor Tower stwierdzono, że użytkownicy są coraz bardziej skłonni płacić za aplikacje z funkcjami opartymi na sztucznej inteligencji, co spowoduje wzrost wydatków na aplikacje do 150 mld USD w 2024 r., co oznacza wzrost o 13% rok do roku. Zainteresowanie aplikacjami opartymi na sztucznej inteligencji gwałtownie wzrosło, a aplikacje takie jak ChatGPT, Gemini i Doubao zwiększyły wydatki konsumentów o 200% rok do roku.
Według doniesień, w 2024 roku konsumenci korzystali z aplikacji AI przez prawie 7,7 miliarda godzin, a takie aplikacje zostały pobrane prawie 17 miliardów razy. Sensor Tower twierdzi, że w tym tempie aplikacje AI szybko staną się 10 najważniejszymi rocznymi wydatkami konsumentów.
Na przykład ChatGPT, pionier w tym segmencie, osiąga 50 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Co najbardziej imponujące, zrobił to szybciej niż usługi takie jak Temu, Disney+ czy YouTube Music.
Źródło: androidheadlines