X planuje uruchomić kanał wideo podobny do TikTok w różnych krajach

Firma Elona Muska, X, rozpoczęła globalne wdrażanie pionowego kanału wideo po udanej premierze w Stanach Zjednoczonych. Funkcja ta jest już dostępna w Indiach, Australii i kilku krajach europejskich.
Co wiemy.
Rzecznik X potwierdził TechCrunch, że wdrażanie jest w toku.
W aplikacji X obok przycisku Grok pojawiła się nowa zakładka dla filmów. Ważne jest, aby pamiętać, że jest ona obecnie dostępna tylko na iOS, a użytkownicy Androida będą musieli trochę poczekać - firma nie ujawniła jeszcze dokładnego harmonogramu.
Uruchomienie nowej funkcji następuje w obliczu niepewności co do TikTok w USA. Administracja Trumpa przedłużyła termin, w którym platforma musi znaleźć amerykańskiego partnera lub całkowicie opuścić rynek. Prezydent USA Donald Trump podpisał dekret nakazujący Departamentowi Sprawiedliwości tymczasowe nienakładanie grzywien na amerykańskie firmy współpracujące z TikTok.

Wstęga X. Ilustracja: Redmond Pie
Oprócz rozrywki, pionowy kanał wideo otwiera nowe możliwości monetyzacji dla X - reklamy pojawiają się po obejrzeniu kilku krótkich filmów. Jest to sprawdzona strategia stosowana z powodzeniem przez Instagram i TikTok.
X aktywnie rozwija treści wideo: w zeszłym roku firma wydała oddzielną aplikację telewizyjną do oglądania filmów od twórców treści i marek. W 2022 r. użytkownicy mogli oglądać krótkie filmy, po prostu klikając wideo w kanale i przesuwając palcem w górę.
Komisja Europejska niedawno zakończyła dochodzenie w sprawie sieci społecznościowej X (dawniej Twitter) i według niemieckiej gazety Handelsblatt przygotowuje się do nałożenia grzywny w wysokości milionów euro.
Źródło: TechCrunch