Pierwotna koncepcja Assassin's Creed Shadows zakładała jednego bohatera: reżyser gry wyjaśnia, jak zmieniły się plany Ubisoftu

Jedną z głównych cech Assassin's Creed Shadows jest obecność w grze dwóch równorzędnych protagonistów - samuraja afrykańskiego pochodzenia Yasuke i dziewczyny shinobi Naoe. Pod tym względem gra akcji w scenerii feudalnej Japonii przypomina Assassin's Creed Syndicate (2015), ale okazało się, że początkowo Ubisoft nie planował powrotu do takiej koncepcji.
Co wiadomo
Reżyser gry Assassin's Creed Shadows, Jonathan Dumont, udzielił wywiadu serwisowi PC Gamer, w którym zdradził, że pierwotnie w grze miała pojawić się tylko jedna postać. Nie wiadomo, kim miałby być ten protagonista, ale musiałby być równie biegły w otwartej walce, jak i doskonały w skradaniu się, więc rozgrywka dla niego przypominałaby Ghost of Tsushima. Ze względu na realizm, twórcy chcieli, aby gracze musieli zakładać ciężki pancerz na swoją postać przed głównymi bitwami, ale później uznali ten system za zbyt uciążliwy i niezgrabny.
Następnie zespół próbował zaimplementować mechanikę rozwoju postaci, w której gracz mógłby wybrać, który styl bardziej go interesuje, ale ten plan wydawał się niezadowalający. Ostatecznie, po długich dyskusjach, Ubisoft wpadł na pomysł dwóch protagonistów, między którymi gracze będą mogli przełączać się niemal w dowolnym momencie i wybierać tego, który wydaje im się bardziej preferowany w każdej konkretnej sytuacji.
Jako że w sieci pojawiły się już pierwsze recenzje krytyków Assassin's Creed Shadows, które okazały się pozytywne, możemy spodziewać się, że francuska firma podjęła słuszną decyzję.
Kiedy czekać
Assassin's Creed Shadows ukaże się 20 marca na PC, PS5 i Xbox Series.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
- Ubisoft opublikował pełne wymagania systemowe dla Assassin's Creed Shadows
- Zaprezentowano pierwszy zwiastun debiutanckiego rozszerzenia Claws of Awaji do gry Assassin's Creed Shadows.
- Ubisoft zaprezentował Animus Hub, platformę do interakcji z grami Assassin's Creed
Źródło: PC Gamer