To już oficjalne: People Can Fly jest zaangażowane w tworzenie Gears of War: E-Day - scenarzyści Painkiller i Bulletstorm mają spore doświadczenie z tą serią

To już oficjalne: People Can Fly jest zaangażowane w tworzenie Gears of War: E-Day - scenarzyści Painkiller i Bulletstorm mają spore doświadczenie z tą serią
Gears of War: E-Day art. Źródło: The Coalition

Latem 2024 roku Microsoft i The Coalition zapowiedziały Gears of War: E-Day, prequel pierwszej odsłony kultowej serii strzelanek, który ujawni, jak rozpoczęła się wojna między ludzkością a obcą rasą Szarańczy (Locus).

Dopiero teraz ujawniono, że nad ambitną grą pracuje inne studio, które ma spore doświadczenie z serią Gears of War.

Co wiadomo

Polskie studio People Can Fly, znane jako twórcy strzelanek Painkiller, Bulletstorm i Outriders, ogłosiło, że wraz z The Coalition jest bezpośrednio zaangażowane w rozwój Gears of War: E-Day.

Zespół kocha i szanuje serię i jest przekonany, że nowa gra przekroczy oczekiwania.

Oto jak szef The Coalition, Mike Crump, skomentował współpracę z polskimi kolegami:

Gears of War: E-Day to nie tylko nasza kolejna duża gra, to powrót do tego, co sprawia, że gry z serii Gears of War są wyjątkowe i autentyczne. Cieszymy się, że możemy współpracować z utalentowanymi ludźmi z People Can Fly, którzy od tak dawna są częścią dziedzictwa naszej serii.

Dla przypomnienia, People Can Fly było twórcą Gears of War: Judgment, a także portowało pierwszą część na PC i pomagało w rozwoju sequela i Gears of War 3.

Zrzut ekranu z apelu People Can Fly
Zrzut ekranu przedstawiający apel People Can Fly. Źródło: Twitter

Wcześniej informowaliśmy, że People Can Fly pracuje nad czymś o nazwie Project Maverick i otrzymało 50 milionów dolarów od Microsoftu na jego rozwój. Spekulowaliśmy, że projekt ten może okazać się nową odsłoną Gears of War i najwyraźniej mieliśmy rację.

Dla tych, którzy nie są wtajemniczeni

To właśnie dzień E daje początek wszystkim wydarzeniom w grze.

W ciągu zaledwie 26 godzin 25% światowej populacji zostało zniszczone, a wydarzenie to miało tak duży wpływ na życie ludzi, że stało się początkiem nowego systemu kalendarzowego. Przykładowo, wydarzenia z pierwszej części Gears of War rozpoczynają się 14 AE - 14 lat po Dniu Szczeliny.

Kiedy czekać

Data premiery Gears of War: E-Day nie została jeszcze ogłoszona, podobnie jak lista platform, ale oczywiście strzelanka będzie dostępna przynajmniej na PC i konsolach z serii Xbox.

Źródło: People Can Fly, @PCFPeopleCanFly

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();