Fuso i Connexx Systems tchną nowe życie w zużyte akumulatory z elektrycznych ciężarówek eCanter

Fuso, spółka zależna Daimler Truck, wraz z japońskim specjalistą od systemów ładowania Connexx Systems, wydłuży cykl życia akumulatorów z elektrycznych ciężarówek eCanter. Począwszy od lutego, rozpoczną fazę demonstracyjną, instalując te baterie w stacjach ładowania EnePOND EV Charger opracowywanych przez Connexx Systems.
Co wiadomo
Pierwsze takie urządzenie zostanie zainstalowane w ratuszu Mukō (prefektura Kioto, Japonia), gdzie będzie obsługiwać miejską flotę pojazdów elektrycznych. Jeszcze w tym roku planowana jest instalacja kolejnej stacji w głównej fabryce Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation w Kawasaki (prefektura Kanagawa). Jeśli testy zakończą się sukcesem, partnerzy planują komercyjne uruchomienie EnePOND EV Charger w 2026 roku.

Demonstracja cyklu życia baterii elektrycznej ciężarówki. Ilustracja: Mitsubishi Fuso
Inicjatywa ta jest częścią strategii gospodarki o obiegu zamkniętym Fuso. Zużyte akumulatory z eCanter zostaną najpierw ponownie wykorzystane we wspomnianych stacjach ładowania, a następnie przekazane do recyklingu. W tym celu Fuso planuje utworzenie zakładu testowego w swoim głównym zakładzie w celu odzyskiwania materiałów ze zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych. Celem jest zmaksymalizowanie wartości materiałowej akumulatorów, obniżenie całkowitego kosztu pojazdów elektrycznych i przyspieszenie przejścia na transport elektryczny.
Źródło: Mitsubishi Fuso (PDF)