Mazda zaktualizuje swój emblemat po raz pierwszy od 28 lat

Autor: Volodymyr Kolominov | 29.01.2025, 10:14
Mazda prezentuje nowy emblemat: spojrzenie w przyszłość Nowy emblemat Mazdy. Źródło: Nikkei

Według Nikkei, Mazda postanowiła zaktualizować swoje logo po raz pierwszy od 1997 roku. Japoński producent samochodów dostosował obraz do lepszego postrzegania na platformach cyfrowych, czyniąc go płaskim i minimalistycznym.

Firma nie wydała jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie, ale należy się go spodziewać w późniejszym terminie. Na razie strony internetowe Mazdy nadal używają starego wizerunku.

Co wiadomo

Zaktualizowane logo zachowuje rozpoznawalny owal otaczający literę "M", ale jest teraz wykonane z czystymi liniami i monochromatyczną kolorystyką. To uproszczenie ma na celu poprawę wyświetlania emblematu na ekranach smartfonów i innych gadżetów.

Stare i nowe emblematy Mazdy
Stare i nowe emblematy Mazdy. Kolaż: Carscoops

Nowy uproszczony projekt został po raz pierwszy ujawniony online w lipcu 2024 r., kiedy Mazda zarejestrowała go jako znak towarowy w Japońskim Urzędzie Patentowym. Chociaż logo zrezygnowało z metalicznej tekstury, ostrych krawędzi i warstwowej głębi swojego poprzednika, pozostaje jednoznacznie rozpoznawalnym logo Mazdy.

To posunięcie Mazdy jest zgodne z ogólnym trendem w branży motoryzacyjnej, polegającym na upraszczaniu brandingu. Wcześniej firmy takie jak Volkswagen, Audi, BMW i Nissan wprowadziły podobne zmiany, dostosowując swoje logo do nowoczesnych trendów.

Źródło: Nikkei