Volkswagen ID.7 nie trafi do USA i Kanady: elektryczny liftback nie sprostał realiom rynkowym

Volkswagen oficjalnie zrezygnował z planów sprzedaży elektrycznego ID.7 w Ameryce Północnej. Wcześniej planowano wprowadzenie go na rynek w trzecim kwartale 2024 roku, ale firma odłożyła debiut w zeszłym roku, tłumacząc, że potrzebuje "rozwiązań zorientowanych na rynek". Wygląda na to, że rynek wypowiedział się jednoznacznie: według The Car Guide, uzyskanego od przedstawiciela Volkswagena w Kanadzie, ID.7 w ogóle się nie pojawi. Jego autentyczność potwierdził również Automotive News.
Co wiadomo
Oficjalnym powodem tej decyzji jest trudna sytuacja na rynku samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Wiadomość ta nie jest jednak całkowitym zaskoczeniem, ponieważ Volkswagen usunął ID.7 ze swojej amerykańskiej strony internetowej dwa tygodnie temu.
Co więcej, niepewność to nie tylko problem Volkswagena. Rynek samochodów elektrycznych w USA przeżywa kryzys z powodu zmian politycznych. Administracja Donalda Trumpa zamierza zlikwidować dotacje dla samochodów elektrycznych, które zostały zapewnione w ramach ustawy o redukcji inflacji.
Do tego dochodzi polityka cenowa: ID.7 miał kosztować ponad 50 000 dolarów. Bez rządowego wsparcia czyni to elektrycznego sedana jeszcze mniej atrakcyjnym, zwłaszcza że Amerykanie masowo wybierają crossovery i SUV-y zamiast sedanów.

Volkswagen ID.7. Europejska wersja z 2024 roku. Zdjęcie: Volkswagen
Volkswagen ID.7.
Akumulatorowy samochód elektryczny Volkswagen ID.7 będzie dostępny jako pojazd seryjny w nadwoziu liftback od 2023 roku. Wersja kombi modelu została również wprowadzona w Europie w lutym 2024 roku. Modyfikacja ID.7 Pro ma pojemność baterii 82,0 kWh, podczas gdy ID.7 Pro S ma baterię 91 kWh. Zasięg w cyklu WLTP wynosi odpowiednio 621 kilometrów (386 mil) i 702 kilometry (436 mil). Ceny w Niemczech zaczynają się od 53 995 euro (około 56 140 dolarów).
Źródła: The Car Guide, Automotive News