BMW iX po liftingu, z większą mocą i dłuższym zasięgiem

Autor: Volodymyr Kolominov | 29.01.2025, 17:03
BMW iX xDrive60: wyrafinowany błękit arktyczny Race Metallic. BMW iX xDrive60 w metalicznym kolorze Arctic Race Blue. Źródło: BMW

Elektryczny crossover BMW iX trafił na rynek jesienią 2021 r., a teraz przeszedł pierwszą poważną aktualizację. Wraz ze zmienioną konstrukcją, samochód stał się bardziej przejezdny na jednym ładowaniu - jeśli wcześniej maksimum wynosiło 633 km, teraz możliwe jest 700 km. Ponadto moc wszystkich trzech modyfikacji wzrosła, więc zmieniły one oznaczenia. Były: xDrive40, xDrive50 i M60. Stały się: xDrive45, xDrive60 i M70.

Co wiadomo

Wymiary zewnętrzne BMW iX nie zmieniły się znacząco, ale samochód wygląda nieco inaczej. Powodem tego jest inny kształt wlotów powietrza w przednim zderzaku, nowy wzór charakterystycznych "nozdrzy" BMW i grafika reflektorów. Pojawiła się też nowa opcja - konturowe podświetlenie przedniego "grilla", jak w BMW i7. Trudno jest ocenić zmiany w projekcie tylnej części samochodu ze względu na wiele opcji optyki i pakietu M Sport. Wydaje się jednak, że dyfuzor stał się większy.

Wewnątrz BMW zrezygnowało z dziwnie ukształtowanej kierownicy na rzecz zwykłej okrągłej, ale zachowało lekko zakrzywiony podwójny wyświetlacz. Zaktualizowany crossover będzie dostępny z systemem BMW iDrive i OS 8.5, wprowadzonym latem 2023 roku.

Funkcje, wyposażenie i ceny

Wszystkie trzy wersje BMW iX mają napęd na wszystkie koła. Zwiększony zasięg osiągnięto dzięki szeregowi innowacji. Podstawowa wersja xDrive45 ma akumulator o zwiększonej pojemności. Jednak w pozostałych dwóch modyfikacjach zauważalne jest zmniejszenie zużycia energii. Zmniejszono je dzięki wydajniejszym falownikom, nowym łożyskom piast zmniejszającym tarcie i "paliwooszczędnym" oponom A+.

  • iX xDrive45 : moc 300 kW; moment obrotowy 700 Nm; akumulator 94,8 kWh; zasięg WLTP 490-602 km; 0-100 km/h w 5,1 sekundy.
  • IX xDrive60: moc 400 kW; moment obrotowy 765 Nm; akumulator 109,1 kWh; zasięg WLTP 563-701 km; 0-100 km/h w 4,6 sekundy.
  • iX M70 xDrive: moc 486 kW; moment obrotowy 1 015 Nm; akumulator 108,9 kWh; zasięg WLTP 521-600 km; 0-100 km/h w 3,8 sekundy.

Standardowe wyposażenie obejmuje adaptacyjne reflektory LED, podgrzewane fotele i kierownicę, adaptacyjny tempomat (ACC, zwany BMW "Driving Assistant Plus"), wyświetlacz projekcyjny ("BMW Live Cockpit Professional") i system dźwięku przestrzennego Harman Kardon. M70 oferuje aktywny układ kierowniczy, zawieszenie pneumatyczne, przedni grill z oświetleniem konturowym, pakiet M Sport Pro i ciemne szyby boczne w standardzie.

Ceny w Niemczech zaczynają się od: 83 500 euro za iX xDrive45, 99 900 euro za IX xDrive60 i 124 900 euro za iX M70 xDrive. Tym samym podstawowa wersja z nową baterią stała się droższa o 6 200 euro, ale średnia wersja stała się tańsza o 8 000 euro, a topowa wersja stała się tańsza o ponad 18 000 euro.

BMW nie podało jeszcze dokładnych informacji na temat rozpoczęcia produkcji i wprowadzenia na rynek, ale zamówienia będą otwarte od wiosny 2025 roku.

Źródła: BMW, InsideEVs

EV