Były animator Rockstar wątpi, że GTA 6 będzie działać w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5 i Xbox Series X

Autor: Vladislav Nuzhnov | 30.01.2025, 10:23
Pierwsze spojrzenie na banery GTA VI: czego fani mogą spodziewać się w nowej grze? Baner GTA VI. Źródło: Rockstar

GTA 6 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku (o ile nie przełożona), a były animator Rockstar, Mike York, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat wydajności gry.

Co wiemy.

W wywiadzie dla Kiwi Talkz, York wyraził wątpliwości, czy GTA 6 będzie w stanie działać w 60 klatkach na sekundę. "Nie sądzę, by udało im się osiągnąć 60 klatek na sekundę. Najprawdopodobniej skupią się na stabilnych 30 klatkach na sekundę" - powiedział. Według niego Rockstar zamierza zoptymalizować grę tak, aby nigdy nie spadła poniżej tej wartości.

"Nie sądzę, by gra osiągnęła 60 klatek na sekundę bez użycia upscalera AI" - wyjaśnił. "Na podstawowych konsolach, takich jak PS5, raczej nie będzie to możliwe".

Chociaż Yorke ma doświadczenie w pracy nad GTA 5 i Red Dead Redemption 2, nie jest częścią zespołu Rockstar od 2017 roku. "Nie wiem, co oni tam robią. Ale jestem pewien, że wykorzystają grę jak najlepiej" - dodał.

Przypominamy, że jeden z fanów postanowił odtworzyć mapę z GTA 6 w GTA 5, ale obawia się, że projekt zostanie zablokowany przez Take-Two.

Źródło: Games Radar+