Nintendo przegrywa walkę o znak towarowy przeciwko supermarketowi Super Mario

Autor: Dmitro Koval | 30.01.2025, 10:45
Technologie w projektowaniu: tworzenie logo supermarketów Logo supermarketu. Źródło: Super Mario / Nintendo

"Super Mario", mały supermarket w San Ramon w Kostaryce, z powodzeniem obronił swoje prawo do nazwy po tym, jak Nintendo zakwestionowało znak towarowy. Sklep, prowadzony przez Don José Mario Alfaro Gonzáleza, używa nazwy od dziesięcioleci, łącząc termin "super" z nazwiskiem właściciela.

Co wiadomo

W 2013 roku syn właściciela, Carlos Alfaro, zdecydował się oficjalnie zarejestrować markę Super Mario, ale gdy niedawno próbował przedłużyć okres obowiązywania tego znaku towarowego, został zakwestionowany przez Nintendo, które powołało się na swoje globalne prawa do marki w różnych kategoriach, w tym gier wideo, odzieży i zabawek.

Warto zauważyć, że Nintendo nie zarejestrowało znaku towarowego w kategorii supermarketów w Kostaryce, co doprowadziło do tego, że National Registry, krajowy organ ds. znaków towarowych, orzekł na korzyść lokalnego supermarketu. Właściciel podziękował swojemu radcy prawnemu, José Edgardo Jimenezowi Blanco , za wytrwałość i niezłomność podczas sporu sądowego i przyznał, że bardzo trudno było przeciwstawić się takiemu gigantowi.

Logo supermarketu to prosty żółto-niebieski wzór z hasłem "Super Mario - Su lugar de confianza", co tłumaczy się jako "Super Mario - Twoje bezpieczne miejsce".

Źródło: Eurogamer