Blizzard naprawił Diablo 4: nowe wskaźniki siły, więcej bonusów i usunięcie „legendarek”
Blizzard obiecał posłuchać graczy i udoskonalać Diablo 4 na podstawie recenzji. David Kim, główny projektant systemu, wpadł do strony bloga Diablo, żeby opowiedzieć o innowacjach.
Afiksy w Diablo 4
Blizzard postanowił nie kopiować systemu wyposażenia z poprzednich gier z tej serii, dodając jedną innowację. Po pierwsze, wzrosła całkowita liczba afiksów (bonusów) na przedmiotach. Po drugie, programiści wprowadzają trzy nowe wskaźniki:
- „Anielska siła” - Zwiększa czas trwania korzystnych efektów, takich jak uzdrowienie
- „Demoniczna Siła” - Zwiększa czas trwania działań niepożądanych, takich jak uszkodzenia spowodowane krwawieniem.
- „Starożytna siła” - zwiększa szansę na aktywowanie efektu.
Będą występować w formie afiksów na sprzęcie, na przykład dając +15 do „Anielskiej siły”, a także odblokowują umiejętności pancerza.
Na przykład gracz znalazł buty, które dają + 25% odporności na zimno, ale efekt jest aktywowany tylko wtedy, gdy postać uzyska 40 jednostek siły anielskiej. Co więcej, na jednej części sprzętu może występować kilka efektów, które są uwzględnione tylko przy wystarczającej sile. Warto zauważyć, że nie wszystkie bonusy do zbroi będą zależały od tego wskaźnika.
Według Blizzarda da to większą różnorodność w budowaniu „buildów” dla każdej postaci.
„Legendarne siły nie będą już całkowicie zmniejszać mocy twoich afiksów, a same afiksy zapewnią większą różnorodność, ponieważ ich siła zależy od tego, ile odpowiednich wskaźników zgromadziłeś na pozostałym sprzęcie”, pisze Kim.
Atak i obrona
Blizzard postanowił także pozbyć się niektórych konwencji. Teraz wskaźniki ataku będą powiązane tylko z bronią, a wskaźniki obrony z pancerzem. Więc teraz w grze nie będzie amuletów i pierścieni, które dają bonusy do obrażeń lub obrony. Dlatego twórcy postanowili rozdzielić siłę postaci między różne źródła, w tym rangi umiejętności, poziom, drzewko talentów i przedmioty.
Starożytne Legendarne przedmioty
Blizzard postanowił usunąć starożytne legendarne przedmioty, ponieważ w ich obecnej formie przeszkadzają. Zamiast tego programiści skupią się na zwiększeniu użyteczności rzadkiego (żółtego).
Diablo 4 będzie także zawierać materiały eksploatacyjne. Blizzard nie wymyślił jeszcze dla nich nazwy, ale wypadną z losowym afiksem, który można zastosować do dowolnego przedmiotu. Nieznany materiał pozyskiwany jest poprzez zabijanie potworów w „grze końcowej”.
{% Urządzenie 788%}